Közös mintaprogramot indít a Berzi Birtok és az Innotime
Szerző/Fotó: Innotime Hungary Kft - Nagy Júlia
Avagy hogyan juthat el egy vendégház egy nemzetközi fenntartható turizmus tanúsítvány megszerzésééig?
Egyre több szó esik manapság a fenntarthatóságról, nincs olyan magára valamit is adó piaci szereplő, aki így vagy úgy ne kommunikálná, hogy ő fenntartható, környezettudatos, felelős stb. Nem véletlenül, hiszen a keresleti oldalon egyre tudatosabbak a vásárlók.
Úgyanez érvényes a turisztikai szektorra is, a booking.com nemzetközi felmérései igazolják, hogy a fenntarthatóság egyre meghatározóbb szempont az utazási preferenciák kialakításakor. Ugyanakkor az is látszik, hogy a nagy szállodaláncok vagy rendezvényhelyszínek kivételével a szolgáltatók eltérő módon reagálnak ezekre a kihívásokra. Ezért 2024. március 25-től a szálláshely foglalási portál törölte a korábbi – önbevalláson alapuló – egy, két, három leveles zöld minősítéseket, innentől kezdve csak a nemzetközi sztenderdek alapján tanúsított szálláshelyeket azonosítja fenntarthatóként.
Azaz mindenkit visszatereltek a startvonalra. Mostmár csak a szolgáltatókon múlik, hogy hogyan és mikor rajtolnak el ebben a versenyszámban, hiszen az ár, a szolgáltatás színvonala, a lokáció és az értékelés mellett egyre fontosabb a fenntarthatóság is.
A booking.com 2024. évi fenntarthatósági kutatása szerint a világ utazóinak 45%-a számára vonzóbbak a fenntartható tanúsítvánnyal ellátott szálláshelyek, s a 31 000 fő megkérdezett 67%-a azt is hozzátette, hogy a különféle tanúsítványok nemzetközi következetessége kritikus fontosságú a fenntarthatósági üzenetek megfelelő értelmezéséhez.
A nemes eszmék iránti lelkesedésből nincs hiány, a gyakorlati megvalósítás azonban már nehézkes, főleg, ha nem látszik világosan a pénzben mérhető azonnali haszon. Ezért legtöbben, úgy vannak vele, hogy kivárnak, mert ez „biztos drága”, „bonyolult megcsinálni”, egy „múlékony hóbort az egész”, „majd, ha ...”.
A fogyasztói igény azonban nagy úr - ennek köszönhetően az elmúlt hónapokban Magyarországon is elindult a szolgáltatói minősítési folyamat, az Innotime Hungary Kft., mint a nemzetközi minősítő szervezet Green Destinations (GD) magyarországi képviselője jelenleg is több szolgáltató felkészítését végzi a GD Good Travel Seal minősítő programjával.
Ennek a munkának a kulisszatitkait szeretnénk az elkövetkező hetekben megosztani minden érdeklődővel, a Berzi Birtok két mádi vendégházának az útját a Good Travel Seal nemzetközi minősítés megszerzéséig.
A Berzi Birtok mádi vendégházai közül az egyik elsősorban felnőtt vendégek fogadására került kialakításra, míg a másik nagyobb céges programok és családok számára is ideális. A Good Travel Seal minősítés megszerzésének a célja éppen az a részükről, hogy a vendégek által egyre sűrűbben megfogalmazott gazdasági-társadalmi-környezeti fenntarthatósági igényeknek minél inkább eleget tudjanak tenni, mindamellett, hogy kisgyermekes szülőként a tulajdonosok, Berzi-Pásztor Dóra és a férje azt szeretnék, hogy Mád és a Tokaji Borvidék akkor is élhető legyen, ha majd a gyerekeik, unokáik üzemeltetik sok év múlva a vendégházakat.
A folyamatot a közösségi médiában a Berzi Birtok Facebook oldalán (https://www.facebook.com/berzibirtok/), az Innotime Hungary Facebook oldalán https://www.facebook.com/InnoTime.Hungary/, valamint az Innotime LinkedIn oldalán https://www.linkedin.com/company/innotime-hungary-kft/ is nyomon követhetik az érdeklődő vendégház tulajdonosok.