Nemzetközi helyzet a német beutazó turizmusra is gyengítő hatással van

Budapest, 2016. november 16. – A németországi beutazás mérlege továbbra is pozitív: a Szövetségi Statisztikai Hivatal adatai szerint 2016. január és augusztus között összesen 55,3 millió nemzetközi vendégéjszakát jelentettek a legalább tíz ággyal rendelkező szálláshelyek, ez egy százalékos növekedésnek felel meg az előző év ugyanezen időszakához képest. A nyári hónapok részletes eredménye azonban a kereslet visszaesését mutatja.
Petra Hedorfer, a Német Turisztikai Hivatal (DZT) igazgatótanácsi elnöke így elemzi az aktuális helyzetet: „A kereslet az úticél Németország márka iránt 2010 óta átlagon felüli növekedést mutat a nemzetközi versenyben. A turizmus számára már az év kezdete óta kihívást jelentenek a világgazdaság nehéz keretfeltételei, a gazdasági szankciók, a Brexit, illetve az általános biztonsági helyzet a terrorfenyegetettség és a háborúk miatt. Ebben az összefüggésben még egy olyen erős márka, mint az úticél Németország számára sem ritka, hogy a különböző küldőpiacokon visszaesés tapasztalható. Ezzel először lassul le több mint hat év után a németországi beutazás folyamatos növekedése és felfelé ívelő trendje.”
A magyar piacon is megfigyelhető a stagnálás, köszönhetően az általános terrorfenyegetettségnek és a magyar idegenforgalmi küldőpiacon is megfigyelhető bizonytalanságnak. A természetközeli, nagyvárosoktól távoli és személygépkocsival is elérhető desztinációkat viszont nem érinti ez a probléma. Szerencsés egybeesés a DZT 2016-os témaéve – „Természeti szépségek Németországban“ – mely ezen régiók szépségeire hívja fel a figyelmet.
A DZT-ről
A Német Turisztikai Hivatal (DZT) Németország nemzeti "turisztikai testülete", székhelye Frankfurt am Main városában van. A Hivatal az úticél Németországot képviseli a Német Gazdasági és Energiaügyi Minisztérium (BMWi) megbízásából. A Hivatalt a német szövetségi parlament (Bundestag) határozata alapján e minisztérium támogatja. A DZT stratégiákat és termékeket dolgoz ki és tesz közzé annak érdekében, hogy a német célállomásokról pozitív imázst alakítson ki külföldön, és előmozdítsa a németországi turizmust. Ehhez világszerte 30 országban tart fenn képviseleti irodát. Bővebb információt erről az online sajtóközpontban olvashat a következő internetes címen:
Fotó: Caspar Diederik DZT