Nagy sikerrel zárt a GTM Magdeburgban
Budapest/Magdeburg, 2016. április 21. – A Német Turisztikai Hivatal (DZT) kiemelkedő visszajelzéseket kapott a bel- és külföldi résztvevőktől a 42. Germany Travel MartTM (GTM) rendezvénnyel kapcsolatban. A kétnapos workshop végén egy helyszíni felmérést végeztek a német kiállítók körében: majd tíz százalékuk először mutatta be kínálatát a GTM-en, több mint 90 százalékuk legalább másodszor képviselte magát a rendezvényen. Az értékesítési eseménnyel 89 százalékuk elégedett vagy nagyon elégedett és 87 százalékuk szándékozik részt venni a 2017-es GTM-en is.
Magdeburg 2016-ban először volt a GTM vendéglátója. A németországi beutazó turizmus legfontosabb B2B-platformján a nemzetközi utazási szakma kereken 500 szakembere és döntéshozója, illetve minden fontos küldőpiac újságírói informálódtak Németország legújabb trendjeiről, fejlesztéseiről és turisztikai termékeiről. A Messe Magdeburg területén megrendezett kétnapos workshopon 300 kiállító vett részt a hotelszakmából, a közlekedési ágazatból, illetve a helyi és regionális turisztikai szervezetek köreiből, akik a nemzetközi szakmai látogatóknak bemutatták kínálatuk sokszínűségét és minőségét. A kiállítók ebben az évben különös dicsérettel illették a rendezvény DZT-általi szervezését, illetve a vendéglátó várost. A workshop napok zökkenőmentes lebonyolítása, a helyszíni képviselet mellett a tömegközlekedési eszközök használatát emelték ki pozitívumként.
A GTM idén a Magdeburg Marketing Kongress und Tourismus GmbH (MMKT) által került megrendezésre. Petra Hedorfer, a DZT igazgatótanácsi elnöke külön megköszönte a szervezők elhivatottságát: „Magdeburg Száz-Anhalt fővárosaként az úticél Németország izgalmas desztinációjaként mutatkozott be és professzionális szervezésével nagyban hozzájárult az idei GTM sikeréhez.”
Modern rendezvényszervezése: kommunikáció a közösségi médiacsatornákon és „zöld rendezvény”
Annak érdekében, hogy a rendezvényt a lehető legszélesebb körben mutassák be, a DZT idén is bevonta kommunikációjába a közösségi médiacsatornákat, mint például a Twittert (#gtm16).
A DZT immár 2012-óta „zöld rendezvényként” valósítja meg a GTM-et, az idei, 42. GTM is a fenntarthatóság jegyében állt. Ennek része például a nemzetközi résztvevők utazásának CO2-kompenzációja, az étkeztetés, a vendéglátás regionális szolgáltatók által, az eldobható teríték hiánya és a tömegközlekedés bevonása a szervezésbe.
A magyar delegáció idén 15 fővel képviseltette magát a magdeburgi rendezvényen, az utazási irodai kollégák közel 250 tárgyalást bonyolítottak le a kiállító német partnerekkel a kétnapos workshop folyamán. A magyar sajtóképviselők változatos sajtóprogramok közül válogathattak. A résztvevők aktívan részt vettek az érdekes keretprogramokon és megismerkedtek Magdeburg és Szász-Anhalt tartomány természeti szépségeivel.
A 2017-es GTM Bajorországban, Nürnbergben kerül megrendezésre.
Fotó: DZT Jeremy Fischer