A Német Turisztikai Hivatal decembertől tagja a Global Sustainable Tourism Council tanácsnak
Szerző: Salánki Szilvia
Foto: Jens Wegener
A Német Turisztikai Hivatal (DZT) december közepétől tagja a Global Sustainable Tourism Council (GSTC) globális tanácsának. A nemzetközi szervezet vezetősége megerősítette Németország nemzeti turisztikai hivatalának felvételét.
Petra Hedorfer, a DZT igazgatótanácsi elnöke így nyilatkozott a témában: „Az úticél Németország az elmúlt években erős fenntarthatósági imázst épített fel: a nemzetközi utazási szakma ügyvezetőinek és a key accountjainak 79 százaléka Németországot fenntartható desztinációként értékeli a DZT Travel Industry Expert Panel felmérése szerint 2023. 4. negyedévére nézve, 62 százalékuk pedig a németországi utazási ajánlatokat tudatosan ezen aspektus alapján értékesíti.
A DZT tagsága a GSTC-tanácsban további perspektívákat is jelent: általa összeköthetjük a többi GSTC-tag tapasztalatait a saját szaktudásunkkal és így fenntartható németországi turisztikai ajánlatokat prezentálhatunk a nemzetközi porondon. A GTSC-programokon szerzett felismeréseinket, illetve tudásunkat pedig meg tudjuk osztani német turisztikai partnereinkkel, ami még tovább erősíti majd pozíciónkat mint fenntartható úti cél.”
A GSTC-ről
A GSTC egy közhasznú szervezet, amelyet 2008-ban alapított a Turisztikai Világszervezet UNWTO, az Egyesült Nemzetek környezetvédelmi programjával (UNEP), az NGO Rainforest Alliance szövetséggel és az Egyesült Nemzetek alapítványával közösen.
A GSTC globális szinten határozza meg az utazási szakma és a turisztikai szektor fenntartható fejlődésének standardjait. Ezek a GSTC-kritériumok hasznosak a képzés és a továbbképzés terén, segítik a politikai fejlődést, illetve a folyamatok mérésénél és vezérlésénél vezérfonalként és a tanúsítványozási eljárások alapjaként szolgálnak.
Akkreditációs rendszerként a GSTC a kritériumok betartását bírálja el a következő kategóriákban: környezeti kihatások, szociális felelősség, gazdasági és kulturális teljesítménykészség, illetve a fenntarthatósági programok. A GSTC világszerte 438 taggal rendelkezik, köztük 63 desztinációs menedzsmentszervezet és turisztikai hivatal, ezen felül a turisztikai szakma vállalkozásai, szövetségek, non-profit szervezetek, tanácsadó cégek, illetve kutatási- és tanintézetek.
A DZT-ről
A Német Turisztikai Hivatal (DZT) Németország nemzeti „turisztikai testülete”. A Hivatal az úticél Németországot képviseli a Német Gazdasági és Klímavédelmi Minisztérium megbízásából, amely a Hivatalt a német szövetségi parlament (Bundestag) határozata alapján támogatja. A DZT szoros együttműködésben turisztikai partnereivel, szövetségekkel és gazdasági vállalatokkal stratégiákat és marketingkampányokat dolgoz ki annak érdekében, hogy a német célállomásokról pozitív imázst alakítson ki külföldön, és előmozdítsa a németországi turizmust.
A DZT központi stratégiai tevékenységi területei a következők:
- célcsoportra irányuló piackutatás és a piacspecifikus ügyfélkereslet elemzése (Sinus-közegek) a tényekre alapuló cselekvési terv alapjaként
- kapcsolatmenedzsment és a szakmai tudás átadása a középosztály által meghatározott utazási gazdaság támogatására
- a márkatudatosság növelése és az úticél Németország márkaprofiljának erősítése fókusszal a fenntarthatóságra és a klímavédelemre
Központi tematika a digitalizáció és a fenntarthatóság
A DZT támogatja a jövőorientált és fenntartható turizmust a német kormány célkitűzéseivel összhangban. A folyamat központi témái a digitalizáció és a fenntarthatóság.
Annak érdekében, hogy a beutazó turizmus fenntarthatóbb, ugyanakkor versenyképesebb lehessen, a szervezet egy három oszlopra épülő stratégiát követ, amely összeköti a külső tudástranszfert, az ehhez társuló kommunikációs szemléletet és egy belső fenntarthatósági kezdeményezést. A DZT úgy látja el tartalommal a felelősségteljes turizmust mint jövőbeni tematikát, hogy az Úticél Németországot a nemzetközi versenyben fenntartható és inkluzív ajánlatokkal pozícionálja.
A DZT úttörő szerepet tölt be az immerzív technológiák (virtuális, kiterjesztett és kevert valóság) megvalósításánál, a párbeszédes interfészek (pl. hangvezérléses asszisztensek) használatánál és a mesterséges intelligencia (MI) felhasználása terén, például a chatbot robotokkal. Annak érdekében, hogy biztosítsa a turisztikai kínálatok elérhetőségét a MI-re épülő értékesítési platformokon, a DZT koordinálja a német turisztikai szakma közös open data projektjét egy „knowledge graph” kifejlesztése érdekében.
A DZT világszerte 25 országban tart fenn képviseleti irodát, ezeket központjából, Frankfurt am Mainból irányítja.