A Német Turisztikai Hivatal bemutatja a külföldi vendégek 2023-as top 100 németországi úticélját

A Német Turisztikai Hivatal bemutatja a külföldi vendégek 2023-as top 100 németországi úticélját

A Német Turisztikai Hivatal bemutatja a külföldi vendégek 2023-as top 100 németországi úticélját

 

 

Szerző: Salánki Szilvia

Fotó: Hans Joerg Haas

 

A Német Turisztikai Hivatal (DZT) weboldalán különösen nagy népszerűségnek örvendenek az élménydús szabadidős aktivitások az egész családnak, illetve a lüktető nagyvárosok kínálata: ez az eredménye a legfrissebb szavazásnak, amelyet a DZT rendezett „A top 100 legkedveltebb úti cél Németországban” címmel.

Kereken 25 ezer felhasználó több mint 20 országból használta ki 2022. szeptembere és 2023. júniusa között azt a lehetőséget, hogy a www.germany.travel weboldalon megnevezze a számára legkedveltebb és leginkább ajánlható turisztikai úticélt. Az aktuális top 100-as lista online már elérhető a www.germany.travel/top100 linken.

A legtöbb nevezést ebben az évben az Europa-Park Rust szabadidőpark kapta. Az előző év győztese, a Miniatur Wunderland Hamburg idén a második helyre csúszott, míg a dobogó harmadik helyére most a Brühlben található Phantasialand került. A további helyezettek: Rothenburg ob der Tauber, a Nürburgring, a Neuschwanstein-kastély, a főváros Berlin, a Schwarzwald Nemzeti Park, Hamburg és az Erding-termálfürdő.

Petra Hedorfer, a DZT igazgatótanácsi elnöke szerint: „A Top 100-as lista 10 éve mutatja meg a németországi turizmus desztinációinak és látványosságainak nemzetközi ismertségük és közkedveltségük pillanatfelvételét a neten. Ugyanakkor turisztikai partnereinknek megerősítést is jelent, hogy sikeres a nemzetközi értékesítésük. A szavazás iránt tanúsított nagy érdeklődés ugyanakkor jól mutatja az úticél Németország márka vonzerejét a nemzetközi versenyben.” 

A www.germany.travel weboldal látogatói immár 2012 óta nevezhetik meg ezen akció keretein belül dupla opt-in folyamattal egy szabadszavas mezőben a szerintük különösen kiemelkedő turisztikai desztinációkat. A DZT csak a külföldi piacok résztvevőinek válaszaiból számolja ki a Top 100-as lista helyezéseit.

A DZT-ről
A Német Turisztikai Hivatal (DZT) Németország nemzeti „turisztikai testülete”. A Hivatal az úticél Németországot képviseli a Német Gazdasági és Klímavédelmi Minisztérium megbízásából, amely a Hivatalt a német szövetségi parlament (Bundestag) határozata alapján támogatja. A DZT szoros együttműködésben turisztikai partnereivel, szövetségekkel és gazdasági vállalatokkal stratégiákat és marketingkampányokat dolgoz ki annak érdekében, hogy a német célállomásokról pozitív imázst alakítson ki külföldön, és előmozdítsa a németországi turizmust.

 

A DZT központi stratégiai tevékenységi területei a következők:

  • célcsoportra irányuló piackutatás és a piacspecifikus ügyfélkereslet elemzése (Sinus-közegek) a tényekre alapuló cselekvési terv alapjaként
  • kapcsolatmenedzsment és a szakmai tudás átadása a középosztály által meghatározott utazási gazdaság támogatására
  • a márkatudatosság növelése és az úticél Németország márkaprofiljának erősítése fókusszal a fenntarthatóságra és a klímavédelemre

 

Központi tematika a digitalizáció és a fenntarthatóság

A DZT támogatja a jövőorientált és fenntartható turizmust a német kormány célkitűzéseivel összhangban. A folyamat központi témái a digitalizáció és a fenntarthatóság.

Annak érdekében, hogy a beutazó turizmus fenntarthatóbb, ugyanakkor versenyképesebb lehessen, a szervezet egy három oszlopra épülő stratégiát követ, amely összeköti a külső tudástranszfert, az ehhez társuló kommunikációs szemléletet és egy belső fenntarthatósági kezdeményezést. A DZT úgy látja el tartalommal a felelősségteljes turizmust mint jövőbeni tematikát, hogy az Úticél Németországot a nemzetközi versenyben fenntartható és inkluzív ajánlatokkal pozícionálja.

A DZT úttörő szerepet tölt be az immerzív technológiák (virtuális, kiterjesztett és kevert valóság) megvalósításánál, a párbeszédes interfészek (pl. hangvezérléses asszisztensek) használatánál és a mesterséges intelligencia (MI) felhasználása terén, például a chatbot robotokkal. Annak érdekében, hogy biztosítsa a turisztikai kínálatok elérhetőségét a MI-re épülő értékesítési platformokon, a DZT koordinálja a német turisztikai szakma közös open data projektjét egy „knowledge graph” kifejlesztése érdekében.
A DZT világszerte 25 országban tart fenn képviseleti irodát, ezeket központjából, Frankfurt am Mainból irányítja.

 

2023-10-01« Vissza
Ez a weboldal cookie-kat használ annak érdekében hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújtsa. További információk