A német beutazó turizmus dinamikusan fejlődik 2024. első negyedévében
Foto: Stuttgart Marketing GmbH - Martina Denker
Szerző: Salánki Szilvia
A Német Turisztikai Hivatal (DZT) a Szövetségi Statisztikai Hivatal előzetes adataira és az MKG Consulting aktuális számaira alapozva megerősíti, hogy a német beutazó turizmus további dinamikus növekedésével 2024. első negyedévében szignifikánsan járult hozzá a németországi turisztikai gazdaság fejlődéséhez – különösen a hotelek foglaltságát és forgalmát tekintve.
A hotelekben és a legalább tíz ággyal rendelkező szálláshelyeken a nemzetközi vendégéjszakák száma idén január és március vége között az előző év ugyanezen időszakához képest 7,8 százalékkal 15,0 millióra nőtt. A felzárkózás 2019-hez képest a januári 87,6 százalékról februárban 91,4 százalékra nőtt és márciusban elérte a kereken 92 százalékot.
Ennek megfelelő fejlődést mutat a németországi hotelszakma a német, illetve a nemzetközi vendégek terén is: a hotelek foglaltsága januárban elérte az 51,8 százalékot 99,3 eurós átlagár mellett. Márciusra az átlagos szobaárak 104,8 euróra emelkedtek, míg a foglaltság 63,6 százalékra nőtt.
Petra Hedorfer, a DZT igazgatótanácsi elnöke így nyilatkozott a témában: „A jelenlegi aktuális adatok megerősítik stratégiánkat, amely szerint a minőségi turizmus által fenntartható növekedést kívánunk generálni. Az idei év következő turisztikai fénypontjaival, mint az UEFA EURO 2024 labdarúgó-EB, illetve Caspar David Friedrich 250. jubileuma és „Chemnitz Európa Kulturális Fővárosa 2025” vonzó eseményeinek kapcsán jó esélyeket látunk arra, hogy végre felzárkózzunk a 2019-es rekordév eredményeihez.”
A DZT-ről
A Német Turisztikai Hivatal (DZT) Németország nemzeti „turisztikai testülete”. A Hivatal az úticél Németországot képviseli a Német Gazdasági és Klímavédelmi Minisztérium megbízásából, amely a Hivatalt a német szövetségi parlament (Bundestag) határozata alapján támogatja. A DZT szoros együttműködésben turisztikai partnereivel, szövetségekkel és gazdasági vállalatokkal stratégiákat és marketingkampányokat dolgoz ki annak érdekében, hogy a német célállomásokról pozitív imázst alakítson ki külföldön, és előmozdítsa a németországi turizmust.
A DZT központi stratégiai tevékenységi területei a következők:
- célcsoportra irányuló piackutatás és a piacspecifikus ügyfélkereslet elemzése (Sinus-közegek) a tényekre alapuló cselekvési terv alapjaként
- kapcsolatmenedzsment és a szakmai tudás átadása a középosztály által meghatározott utazási gazdaság támogatására
- a márkatudatosság növelése és az úticél Németország márkaprofiljának erősítése fókusszal a fenntarthatóságra és a klímavédelemre
Központi tematika a digitalizáció és a fenntarthatóság
A DZT támogatja a jövőorientált és fenntartható turizmust a német kormány célkitűzéseivel összhangban. A folyamat központi témái a digitalizáció és a fenntarthatóság.
Annak érdekében, hogy a beutazó turizmus fenntarthatóbb, ugyanakkor versenyképesebb lehessen, a szervezet egy három oszlopra épülő stratégiát követ, amely összeköti a külső tudástranszfert, az ehhez társuló kommunikációs szemléletet és egy belső fenntarthatósági kezdeményezést. A DZT úgy látja el tartalommal a felelősségteljes turizmust mint jövőbeni tematikát, hogy az Úticél Németországot a nemzetközi versenyben fenntartható és inkluzív ajánlatokkal pozícionálja.
A DZT úttörő szerepet tölt be az immerzív technológiák (virtuális, kiterjesztett és kevert valóság) megvalósításánál, a párbeszédes interfészek (pl. hangvezérléses asszisztensek) használatánál és a mesterséges intelligencia (MI) felhasználása terén, például a chatbot robotokkal. Annak érdekében, hogy biztosítsa a turisztikai kínálatok elérhetőségét a MI-re épülő értékesítési platformokon, a DZT koordinálja a német turisztikai szakma közös open data projektjét egy „knowledge graph” kifejlesztése érdekében.
A DZT világszerte 25 országban tart fenn képviseleti irodát, ezeket központjából, Frankfurt am Mainból irányítja.