Európa legnagyobb jacuzzi gyártója Amerika meghódítására készül
Fotó: Király István
A parányi családi vállalkozásból indult Wellis tulajdonosai elmondhatják, hogy életük utóbbi 20 évét az 5-ös szám határozta meg. Történt, hogy a Czafik család 2000-ben import wellness terméket kezdett árulni, csupán öt fő végzett mindent az értékesítéstől kezdve a könyvelésig. Ezután öt évenként nagy ugrások következtek.
Öttől ötszáz főig
2005-ben, látva a piac robbanásszerű fejlődését, elindították a saját márkás termékek forgalmazását országszerte saját és franchise üzletekkel. Ebben az évben fogalmazódott meg, hogy a Wellis, mint márka, egy a világ minden szegletében ismert brand lesz a wellness-kultúrát kedvelők körében.
Újabb 5 év elteltével a 100 fős középvállalatnál egyértelművé vált, hogy az európai, illetve a világpiacon csak abban az esetben lehet sikeres a márka, ha rendelkezik saját tervező és gyártóegységgel. Nem kis bátorságról adva tanúbizonyságot, a gazdasági válság közepén felépült az első gyárcsarnok Dabason, ahol megkezdődött a beltéri hidromasszázskádak és kültéri masszázsmedencék gyártása.
2015-ben a cég 300 főt foglalkoztat, hazai paraméterekkel már nagyvállalatnak számít. A kiemelkedő termékminőségnek és az export tevékenységnek köszönhetően termékeik ekkor már jelen vannak szinte az összes európai országban. A megrendelés állomány elérte az évi 5 000 darab kültéri jakuzzit, és ez a szám évente csaknem megduplázódik. Ennek kiszolgálásához és a minőség megtartásához elengedhetetlenné vált egy új 10 000 m2-es csúcstechnológiás gyártóegység felépítése, és a dolgozói létszám nagymértékű bővítése. Jelenleg 500 főt foglalkoztatnak, akik főleg Dabasról, vagy a környékről járnak be dolgozni. Az új csarnokkal - több mint 16 000 m2 gyártóterületen a legmodernebb, robottechnológiával felszerelt gépészettel zajlik a termelés- óriási kapacitásbeli lehetőségek nyíltak meg a cég előtt, teret adva a tulajdonosok álmainak valóra váltására, hogy a Wellis a világ egyik legnagyobb és legelismertebb masszázsmedence gyártójává váljon.
Az eddigi fejlődési lépcsőfokok és a pozitív tendencia folytatásaként Czafik Zsolt és Czafik Ákos tulajdonosok a következő években is újabb csarnokok építését tervezik.
Fotó: Király István
Jön az „okos” wellness
Jakuzzik és medencék tervezésekor a cég szakemberei -16 mérnök - az ősi keleti masszázskultúra tapasztalatait éppúgy felhasználják, mint a modern hidroterápia eredményeit. Az így létrehozott hidromasszázs kádak, jakuzzik biztosítják, hogy a test meghatározott pontjaira megfelelő erősségű masszázssugár irányuljon.
A ’vevő a központban’ elv szerint a medencéik kialakítása során a lehető legtöbb ergonómiai igénynek akarnak megfelelni, folyamatos újításokkal alakítják a formákat és a kényelmi berendezéseket is. A tökéletesen megtervezett termék a rajzasztal után, rövid időn belül már a gyártósorra, majd a bemutatótermekbe és a vevőkhöz kerül. Kifejlesztették az „okosmedencét”, ahol applikációkkal vezérelhető a távoli vezérlés, hangszóró, vagy a vízalatti világítás, és más élményelemek ki- és bekapcsolása.
A lakossági termékek mellett kiemelt figyelmet fordítanak minden olyan szálláshelyre, egészségcentrumra, szépségszalonra, fitnesz szalonra, gyógyfürdőre és egyéb közösségi térre, ahol szeretnék megteremteni a vendégek számára ideális felfrissülést és pihenést biztosító wellness részleget. A termékek eladási áraiba beépül a számtalan innovációs költség, amelyek nélkül a versenyképességet nem lehetne fenntartani.
Fotó: Wellis
Családias hangulatban nagyratörő célok
Kis családi vállalkozásból Magyarország egyik legnagyobb exporttevékenységét folytató vállalatává nőtte ki magát a Wellis. A magyar márka nem áll meg az európai piacnál, már négy partnerrel dolgoznak együtt az USA-ban is. A kitűzött célok eléréséhez természetesen komoly fejlesztések szükségesek, idén elkészült a vállalat új, 10.000 négyzetméteres raktárépülete és már munkába állt a medencegyártáshoz használt új vákuumformázó berendezés is.
A mára kialakult nagyvállalati forma ellenére a cégnél megmaradt a családias légkör. Az emberek életminőségét javító intézkedések miatt dolgozóik megtalálják a számításaikat: céges busszal utazhatnak a dabasi munkahelyre, a WellisMan nevű tréning-programmal magasabb szintű műveletet láthatnak el.
Az eltökélt vezetéssel létrehozott jó közösség termelési számai magukért beszélnek: a legfrissebb statisztikák alapján a Wellis 2019-ben bekerült Magyarország 19 legnagyobb exporttevékenységet végző vállalata közé, eladásaik 90 százaléka külföldi piacra történik.
Írta: Barna Judit