A Panyolai Szilvóriumban jártunk

A Panyolai Szilvóriumban jártunk

A Panyolai Szilvóriumban jártunk

 

Szerző: Végh Nóra Judit

Fotó: aktivpihenes.hu / Okolicsányi Zoltán

 

Utunk során ellátogattunk a híres Panyolai Szilvórium Zrt. székhelyére. A 2002-ben alakult, 100 százalékban magyar tulajdonú vállalkozás kézműves manufaktúraként működik. A pálinkát tradicionális kisüsti eljárással készítik, melyhez jó minőségű gyümölcsöt használnak alapanyagként.

 

 

 

 

„Panyolán évszázadokra visszanyúló hagyománya van a pálinkakészítésnek, amely apáról fiúra szállt” – mesélte Koncz Nóra marketing vezető.

 

 

 

 

Kiemelt gyümölcs-alapanyag a Szatmári szilva, népnyelvi nevén a „Nemtudom szilva”, valamint a Szabolcsi alma. Mindkettő eredetvédett, ami azt jelenti, hogy ha más területen próbálkoznának a reprodukálásával, akkor nem fog sikerülni, megváltozna a formája, íze, állaga, és már nem ugyanaz a gyümölcs lenne – támasztják alá a kutatók. Évi 400 ezer liter pálinkát készítenek, 11 féle gyümölcsből főznek és mintegy 40 terméket tartalmazó, hétféle termékcsaládot fejlesztettek ki: Elixír, SQ, Aranypálinkák, Rubinpálinkák, Eszenciák, Mézes, Misztikum.

 

 

 

 

Likőröket is gyártanak, tavaly decemberben két új terméket dobtak piacra: a Misztikum család két termékét: a mák- és az áfonyalikőrt. A minőségi tartalom mellett az igényes megjelenésre is törekednek, amelyet az egyedi üvegek garantálnak.

 

 

 

 

Ottjártunkkor épp arról tanakodtak a térség pálinkalovagjai – a Magyar Pálinka Lovagrend és a Szatmár-Beregi Pálinka Lovagrend tagjaiból álló csoport,

 

 

 

 

hogy mi lesz a 15 éves Panyolafeszt hivatalos itala, amely egy különleges ízkombinációjú Panyolai Pálinka Cuvée lesz. A pálinkafőzdében lehetőséget biztosítanak szervezett főzdelátogatásokra is, amelyek alkalmával a pálinkakészítés teljes folyamata végigkísérhető a vendég számára.

 

 

 

 

„Büszkék vagyunk rá, hogy termékeink már önálló márkaként jelennek meg a hazai és a nemzetközi piacon, egyediségüket ismerik és elismerik, itthon és külföldön egyaránt. Tudjuk, hogy a felnövekvő generáció tagjai között egyre több a tudatos vásárló, akik már hajlandók áldozni azért, hogy megőrizzék hagyományaink még fellelhető és használható eszközeit, vagy azoknak a modern életvitelhez igazított megfelelőit” – osztották meg a cég jövőképéről.

 

2020-02-17« Vissza
Ez a weboldal cookie-kat használ annak érdekében hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújtsa. További információk