Danubius Hotels 2017
vette át. A szakember 46 éves, a Hilton majd a Helia szállodákban töltött éveket követően került 2007-ben a Danubius központba, ahol értékesítési- és marketing vezérigazgató-helyettesként dolgozott. Őt kérdeztük a Danubius Hotels jelenlegi helyzetéről, terveiről.
Szállodaláncunk éppen nagy átalakuláson megy keresztül. Bár a tulajdonosi kör nem változott, döntés született arról, hogy a spa hoteljeinket - Magyarországon, Csehországban,Szlovákiában és Szovátán - új márkát létrehozva, külön brandbe szervezik. Ezt pedig egy külön menedzsment cég fogja irányítani, üzemeltetni. A munkatársainkat az átalakítás alapvetően nem érinti. A városi szállodák esetében a Danubius márkanév megmarad, ezeket irányítom én. Egyik legfontosabb feladatunk, hogy a válság miatt elmaradt beruházásokat pótoljuk. Tavaly hat milliárd forintot fordítottunk felújításokra. A befektetésekkel idén sem állunk meg: folyamatosan dolgozunk a szolgáltatásaink színvonalának fejlesztésén. A Hilton felújítása 2017-ben a végső, harmadik szakaszba lépett, mintegy 10 milliárd forintot költöttünk rá. Idén a Radisson Blu Béke is sorra kerül, a DHSR Margitsziget-ben pedig öt emeletet újítunk fel. A hévízi Aquában is két emeletet és a lobbyt korszerűsítettük.
Milyen évre számíthat a kettéváló Danubius idén? Bevétel szempontjából sajnálnia kell, hogy a vidéki szállodák már nem az Ön kezében lesznek?
Nem hiszem, a meghatározók ezen a téren – bár mindig változik a trend – a városi szállodáink. Jelenleg például kiemelkedően sikeres a budavári Hilton. De reméljük, idén a 2016-oshoz hasonló jó évünk lesz céges szinten: Tavaly 71 százalékos volt a magyarországi szállodáink átlagos foglaltsága, az árbevétel 9 százalékkal nőtt, az üzemelési eredmény pedig 23 százalékkal az előző évhez képest.
A Gellért szálloda körül felröppentek hírek eladásról, felújítási lehetőség keresésről…
A Gellért felújítása olyan nagy horderejű befektetést igényel, amelyet a cégünk egyedül nem tud finanszírozni; keressük a lehetőségét, hogy partnert bevonva, közösen fejlesszük a házat.
A városligeti Gundel mennyire illeszkedik a szállodalánc kínálatához? A balatoni szállodák helyzete milyen?
A Gundel önálló márkanév, de semmiképpen nem idegen test a társaság tagjai között. Világszerte ismert és elismert márka, büszkék vagyunk rá. Ami a balatoni keresletet illeti, az elmúlt 8-10 évben jellemzően megváltozott: felértékelődött a tó, amelynek az egyik ékköve Balatonfüred. Éppen ezért balatoni szállodáink közül a Marina felújítására az elmúlt években egymilliárd forint körüli összeget fordítottunk: a szobákat modernizáltuk, légkondicionáltuk, és az ablakokat is kicseréltük. Sőt, a felújítással most, a téli időszakban sem álltunk le! A Marina egyike az all inclusive szolgáltatást nyújtó házainknak, ahol a gyerekek és családok számára kialakított kínálatot folyamatosan fejlesztjük. A Lido-szárny apartmanjai is új külsővel várják a vendégeket, akik szerencsére jönnek is, sokan. A másik füredi szállodánknak, az Annabellának az éttermét és egyik emeletének a légkondicionálását végezzük éppen ebben az időszakban. Szóval tényleg mindent megteszünk azért, hogy lépést tartsunk az újonnan épült szállodákkal.
Napjainkban már természetes, hogy új hotelek nyílnak egymás után. Hogy lehet velük versenyezni, jó üzletpolitikát kialakítani?
Budapest iránt nagy az érdeklődés, sok a vendég. Kétségtelen, hogy minden egyes új szállodai szoba, sőt az Airbnb is konkurencia, de jól álljuk a versenyt. Aktív piaci munkával, marketinggel, sok éves szakértelemmel, vendégszeretettel, minőségi szolgáltatásokkal meg lehet élni.
Milyen vendégkör felé kívánnak nyitni?
Mivel rendkívül sokszínű a portfóliónk, nem hiszem, hogy van olyan szegmens, amelyet ne tudnánk kiszolgálni, megnyerni, legyen az sportturizmus, konferenciaturizmus, üzletember, incentív utazó, egyéni, vagy csoportos turista. Budapesten az egyéni turisták, városlátogatók száma kétszámjegyű emelkedést mutatott az elmúlt 2-3 évben. Ez erősen összefügg a fapados légitársaságok kínálatával. Több mint heti száz légi járat közlekedik például Angliából az egykori heti 28 helyett. Örülünk a nagy sportrendezvényeknek is. Nagy kár, hogy nem a konferenciaturizmus nő ilyen mértékben - hiányzik a kongresszusi központ. Egyetértünk a Magyar Turizmus Ügynökség állásfoglalásával, hogy meg kellene próbálni a minőségi turizmus felé haladni, Budapest értékelését növelni. Úgy gondolom, a Danubiusnál megvan a szükséges szakértelem, cégünk az egyik legjobb munkáltató a szállodaiparban, megbízható, korrekt, kiszámítható környezetben tudnak a munkatársaink dolgozni. Tavaly indult útjára a Danubius Katedra program, amely a cég jelenlegi és reménybeli vezetői számára többéves tréninget biztosít. Erre közel kétszáz munkatárs jelentkezett pályázati úton. Minden évben megrendezzük a rangos Danubius tanulóversenyt, valamint a magas színvonalú Négyszakmás továbbképzést Balatonfüreden.
A hazai vendégkör megnyerése érdekében mit tudnak tenni?
A vidéki szállodáink számára évek óta nagyon fontos a belföldi piac. Körülbelül a vendégeink egyharmada a hazai piacról érkezik, sőt van olyan időszak, amikor ez a szám kétharmadra is emelkedik. Sokan keresik a családbarát wellness hoteljeinket - mi voltunk itthon az első all inclusive szálloda bevezetői. Immár a Marina mellett a hévízi Aqua és a bükfürdői szállodánk is így működik és nagyon sikeres. Sőt azt látjuk, hogy az osztrák és német vendégek mellett a környező országokból, Csehországból, Szlovákiából és Lengyelországból is egyre többen érkeznek.
Törzsvendégeiket mennyire tudják megbecsülni?
Elsősorban visszatérő, belföldi vendégeink esetén nagyon fontos a kapcsolattartás, a rendszeres informálásuk minden újdonságról és speciális kedvezmények biztosítása számukra. Úgy látjuk, ezt a törődést meg is hálálják, szívesen térnek vissza a Danubius házaiba.
Írta: Dr. Hajós Anna
Fotó: Danubius, aktivpihenes.hu / Okolicsányi Zoltán