Főoldal | Ausztria | Svájc | Németország | Svédcsavar | Sajtó cikkek | Turisztikai cikkek - PR cikkek | Interjúk | Saját Flickr Galéria

TMSZ: Elég az árletörésből Budapesten!

A TMSZ Szállodai Tagozatának állásfoglalása a budapesti szállodák átlagárát érintő folyamatokról

Az elmúlt tíz év tapasztalatából világosan látszik, hogy a szállodák részéről az árcsökkentés, mint vendégvonzó és válságkezelési stratégia nem életképes.


Bár 2011-ben a világban számos –akár Budapestnek versenytársaként is megjelenő – desztinációban mind a kihasználtság, mind pedig az átlagár növekedésnek indult, fővárosunkban a keresletnövekedés ellenére az átlagárak tovább csökkentek, ami csak halvány részsikerként értékelendő.

Az ellen a piaci mechanizmus ellen kívánjuk felemelni a hangunkat, ami a mai budapesti piacot jellemzi, ez pedig az a negatív árspirál, aminek hatására gyakran fedezeti ponton vagy veszteséggel kerülnek szállodai szobák értékesítésre. Nem engedhetjük meg magunknak, hogy engedjünk olyan piaci nyomásnak, amely egyes keresletgeneráló szegmensek felől érkeznek és kihasználják a szállodákat az árak letörése érdekében, de botorság volna ezt a folyamatot csak néhány piaci szereplőre fogni.

Sajnálatos tény, hogy a szállodai szobák áron aluli értékesítése se szaktudást nem igényel, se nem segít talpra állnia a piacnak, ha az árak letörése tovább folytatódik.

Eljöhet az az idő is, amikor nem lesz szükség képzett szakemberekre, amely magában hordozhatja azt a veszélyt is, hogy a szakma nem lesz vonzó a feltörekvő ifjúságnak. A tartós növekedéshez ezzel ellentétben igenis képzett és kitartó kollégák kellenek. Az árcsökkentő magatartás, vagy annak kikényszerítése véleményünk szerint a saját munkánk és büszkeségünk módszeres tönkretétele is egyben!

Ugyanakkor hisszük, hogy egy jó termék, jól menedzselve a jelenlegi piaci és gazdasági környezetben is jó eredményeket tud elérni, ami motiváló példaként kell, hogy szerepeljen mindannyiunk előtt.

Szeretnénk arra is felhívni a figyelmet, hogy a versenytörvény alapján tilos a beszerzési ár alatti értékesítés és ezen rendelkezés alapján javasoljuk, hogy a különböző szállodai kategóriák esetében és akár szezonálisan illetve főbb szegmensenként (csoportos és egyéni is) is jelenjenek meg olyan küszöb jellegű árak, amelyeket tilos lenne átlépni, ugyanakkor adna bizonyos mozgásteret a szállodáknak. Aki pedig ezt a küszöböt átlépi, azok ellen a szakma etikai alapon léphetne fel.

Véljük és reméljük, hogy Budapesten is fő vezérelv lesz az összefogás és – tisztelet a kivételnek – egymást nem kijátszva, sikerrel léphetünk fel az árletörő nyomással szemben, még ha az kívülről is érkezik és azokat a szolgáltatókat, akik vétenek az etikus magatartás elveivel szemben, nem véletlenül fogja a szakma magából kivetni.

Kérdezzük, hogy amikor a szállodák egymás alá ígérgetnek, hol marad a betyárbecsület, ismerve azt a piaci gyakorlatot, hogy munkaügyi kérdésekben igenis van komoly információáramlás a szállodák között?

Kedves Kollégák, Barátaink!

A Turisztikai Managerek Szövetsége ismételten felhívja a szakma figyelmét a további árcsökkentés káros hatásaira. Nem arra ösztökéljük a szállodákat, hogy a versenytörvény rendelkezéseivel szembe menve kartellszövetségeket alakítsanak. Ahhoz, hogy sikeresek legyünk, szükségünk lesz minden szakmai szervezet összefogására és ebben a folyamatban a Turisztikai Managerek Szövetsége vállalja a katalizátor szerepet, hogy közös asztalhoz ültesse az érintetteket.

Merjük elhinni, hogy többet érünk annál, amit jelenleg mutatunk, merjünk mások lenni a szolgáltatásokban és főleg merjünk nemet mondani azoknak, akik áron alul kívánnak minőségi szolgáltatást igénybe venni!


A szállodai árak tartós és markáns növekedése magasabb ÁFA bevételekhez is vezetne. Egy ilyen pozícióban, amikor nyilvánvaló többlet adóbevételt generál egy ágazat, sokkal hatékonyabban tudunk tárgyalni a megfelelő kormányzati szervekkel egy esetleges ÁFA arány csökkentéséről.

Amennyiben nem történik szignifikáns változás a kínálati oldalon, az árak eredeti szintre való visszaállítása hosszú és fájdalmas folyamat lesz.


Reméljük, hogy felhívásunk eredményeképpen dinamikusan nőni fog azon szállodai szakemberek száma, akik nem hagyják leértékelni munkájuk eredményét, büszkék szállodájukra, termékükre, kollégáikra és nem utolsó sorban Budapestre, mint egy vezető európai desztinációra!

A Turisztikai Managerek Szövetsége nevében Együtt a jövő, vélhetően jobb turizmusáért, a fejlődésért, Veletek és Értetek!

Forrás: http://tmsz.eu

 


Az „Aktívpihenés” & „Aktiveurlaubszeit” Turisztikai Szerkesztőség a TMSZ állásfoglalásával teljes mértékbe egyetért, és azt támogatja.

Megelőzheti versenytársait, akik még a hagyományos reklámban gondolkodnak


Itt hívjuk fel azon hotelek figyelmét, akik minőségi szolgáltatásaikat nem értékesítik áron alul -  ellenállva  a piac, és az egyes külső szolgáltatók nyomásának -  és nem csábulnak el a rövidtávú gyors sikernek - ami végül csak további veszteséget generál - hogy részünkről minden kreatív szakmai segítséget megadunk ahhoz - az online média változatos lehetőségeit felhasználva -  hogy aktualitásaikról, szolgáltatásaikról a potenciális belföldi, és külföldi utazóközönség rendszeresen értesülhessen.

A többi Önökön múlik!   

Az igények változnak. Haladjon a kor igényeivel.

Vissza » Szakmai oldal

 

A cikk ajánlása!


Aktív rovatok



Szakmai partnereknek



Hasznos linkek



Iratkozzon fel INGYENES hírlevelünkre:
Név:
E-mail cím:

Adatait bizalmasan kezeljük, más részére nem adjuk át!







All right reserved: www.aktivpihenes.hu | Honlapkészítés - XLS.HU -
Ranking-Hits