Szép tervek már vannak 2013-ra

Szép tervek már vannak 2013-ra

Iránycél 1,6 százalékos növekedés

A Magyar Turizmus Zrt. jövő évi nemzeti turisztikai marketingtervében a cégcsoporti szinergiákat kihasználva kiemelt szerepet kap a bor és gasztronómiai turizmus, kapcsolódóan az öko-, és vadászturizmus, alappilér marad az egészségturizmus.

Továbbá mindent megtesznek azért, hogy ismét lendületbe jöjjön a jelentős bevételi forrást jelentő hivatásturizmus.

Horváth Gergely a társaság turisztikai vezérigazgató-helyettese elmondta: 2013 májusában Budapesten rendezik a Routes Europe konferenciát, a légitársaságok és repülőterek éves nemzetközi seregszemléjét, ami azért is nagyon fontos, mert a nemzeti légitársaság megszűnésével épp a hivatásturizmus került nehéz helyzetbe.

Megemelni a budapesti hotelek árait

A hivatásturizmus - és összességében a külföldi vendégforgalom is - egyértelműen Budapestre koncentrálódik, az átlagos szállodai szobaárak mégis jóval alacsonyabbak, mint akár Bécsben vagy Prágában. A cél sokkal jobban kihasználni Budapest adottságait, annak érdekében, hogy magasabb árakon is meg tudják tölteni a színvonalas szállodákat.

Egységes marketingtevékenység

Denéné Tóth Marianna, az MT Zrt. vezérigazgatója kiemelte, hogy mind gazdasági, mind társadalmi szempontból fontos Magyarországról egységes, pozitív kép kialakítása. "Célunk, hogy a jövőben erőinket egyesítve, közös alapon épülő, egységes, egy irányba mutató marketingtevékenységet végezzünk, mely a turizmus és a magyar termékek népszerűsítését szolgálja" - mondta a vezérigazgató.

A varázsszavak:

• Folyamatos szakmai és szervezeti megújulás;
• a turisztikai kínálat márkaként történő megjelenítése;
• termékalapú marketingkommunikáció;
• új 4 évszak hívószavak ("Harmónia", „Ébredés”, „Zsongás”, „Derű”)
és termékalapú szezonális időzítés a belföldi turizmus élénkítésére;
• teljesen megújult internetes portál;
• szorosabb szakmai együttműködés a hazai és a nemzetközi szakmával (ETC, V4), több közös kampány és akció;
• erősebb hangsúly az árualap fejlesztésen, nevezetesen az új termékek és szolgáltatások megismertetésén;
• jelenlét még több feltörekvő piacon;
• újabb eszközök a hivatásturizmus élénkítésére.


Új portál

Az új célok mellett megújult az MT Zrt. weboldala is. A régi színeiben, és felépítésében is optimális, könnyen beazonosítható és kezelhető oldalt felváltotta, egy vibráló, tucat dizájn. A társaság nem titkolt célja, hogy az új portál az utazóközönség számára az elsődleges online információforrássá váljon.

Az új weboldal médiakommunikációja:

"Az új portál tervezésekor a legfontosabb szempont az volt, hogy elősegítse az utazási döntések meghozatalát – így a portál két alapvető funkciót valósít meg:
nagy háttérképeivel élményeket közvetít, felkelti az utazás iránti vágyat, másrészt az utazástervező segítségével a vágyott utazás részletei azonnal beállíthatók, elmenthetők, megoszthatók. Portálunk szándéka, hogy hazánk turisztikai kínálata iránt érdeklődő közönség számára ez legyen „AZ ” utazási portál, legyen szó akár a rövidebb hétvégi kikapcsolódás, akár a hosszabb nyaralás, üdülés megtervezéséről."


Osztályba sorolva kommunikál

Üzleti potenciál, trendek és utazási szokások szerint sorolja alosztályokba az egyes küldőpiacokat az MT Zrt. Az osztályba sorolás alapja az, hogy az adott piacról a turisták jellemzően egyénileg vagy utazásszervezők által, szervezetten érkeznek Magyarországra. Figyelembe veszik azt is, hogy a megközelíthetőség mekkora szerepet játszik a beutazásban, illetve a vendégéjszakák száma alapján mekkora az adott küldőterület piaci részesedése.

A marketingterv alapján a gyógyturizmus Ausztriában, Németországban és Oroszországban jelenik meg hangsúlyosan, míg a hivatásturizmus az Egyesült Királyságban, Franciaországban, Svájcban, a Benelux országokban és az USA-ban lesz a fókuszba. A fesztiválok, nagyrendezvények, a wellness turizmus és a Balaton elsősorban a szomszédos országokban, illetve Csehországban, Lengyelországban és Németországban jutnak majd kiemelt szerephez.

Tematikus akciók

A korábbi évek sikeres gyakorlatát folytatva a 2013-as évben is megrendezi a a társaság országos akcióit, mint a Torkos Csütörtök, a Nyitott Pincék Napja, a Márton-napi Libato(u)r, illetve a Turizmus Világnap. A Bejárható Magyarország programhoz kapcsolódva több kerékpáros, lovas és természetjárást érintő akciót terveznek, közöttük a hagyományteremtő szándékkal első ízben megrendezésre kerülő Országos Kéktúranapot.

Belföldi marketingkommunikációjában tehát az egészség-, a vízparti turizmusra, valamint a bor-, a gasztronómiai és az ökoturizmusra épít a MT ZRt. A külföldi kommunikációban Budapest, a Balaton, az egészségturizmus, a hivatásturizmus és a fesztiválok állnak a középpontban.

A költségvetés még nem végleges, eredetileg 12,5 milliárd forint állt a turisztikai célelőirányzat rubrikában, de még kérdéses, hogy mennyi forrás juthat a cég működési és marketingköltségeire.


Villám statisztika:

A 2012. első féléves fizetésimérleg-adatok szerint a Magyarországra látogató külföldiek euróban számítva 9,4%-kal költöttek kevesebbet (1653 millió eurót) magyarországi
turisztikai szolgáltatásokra, miközben a külföldre látogató magyarok devizakiadásai (681 millió euró) 13,2%-kal csökkentek. A bevételek és a kiadások egyenlege (972 millió euró) így 6,4%-kal csökkent 2011 első félévéhez képest.

Az STR Global European Review adatai szerint Magyarország szállodai kapacitásainak kihasználtsága alacsony, és az euróban számított RevPAR sem éri el az átlagot.
Mivel Budapest kiemelt szerepet tölt be Magyarország beutazó turizmusában, különleges figyelmet érdemel a versenytárselemzés során is. A rendelkezésre álló kutatási eredmények és piaci információk alapján Budapest Bécs és Prága mellett Varsóval, Barcelonával, Lisszabonnal és Krakkóval versenyez a nemzetközi piacon. Béccsel és Prágával szemben Budapest előnye a vendégszeretet, a szép fekvés, a „nagyvárosiasság”, a sok látnivaló és program, illetve a kreatív ipar jelenléte.

2011-ben Budapest ár-érték aránya rendkívül kedvezőnek bizonyult. Hátránya ugyanakkor, hogy kevésbé rendezett és tiszta, mint Bécs vagy Prága, sokszor
gondot jelent a nem megfelelő nyelvtudás, infrastruktúrája fejletlenebb, mint Bécsé.

A három főváros 2011. évi és 2012. évi legfrissebb statisztikái alapján számottevő változás nem észlelhető a piaci helyzetben: Prága őrzi, illetve kismértékben erősítette vezető pozícióját Bécs rovására, Budapest piaci részesedése minimális mértékben javult.

A nemzetközi turizmus várható alakulása 2012-ben és 2013-ban

A UNWTO szerint 2012-ben a nemzetközi turistaérkezések számában 3–4% közötti növekedés várható. Európában 2–4%-os növekedésre számítanak.

A Tourism Economics előrejelzése szerint az Európába irányuló nemzetközi turistaérkezések száma 2013-ban stagnálni fog.

A nemzetközi gazdaság alakulásával kapcsolatos bizonytalanság és a kormányzati megszorító intézkedések következtében a kereslet lassuló ütemben növekedett az első
nyolc-kilenc hónap során, így a bővülő belföldi és kontinensen belüli utazásoknak köszönhetően javuló vendégforgalmi adatokra, ám a szállodák foglaltságát
tekintve csökkenésre számítanak európában.


Cikk alapjául szolgáló média: MTI, vg.hu , MT Zrt. 2013. évi Marketingterve
 Fotó: holidaycheck.de

2012-12-18« Vissza
Ez a weboldal cookie-kat használ annak érdekében hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújtsa. További információk