Online-sajtóközlemények gondoskodnak a figyelem felkeltéséről

Online-sajtóközlemények gondoskodnak a figyelem felkeltéséről

   


Online-sajtóközlemények gondoskodnak a figyelem felkeltéséről

 Néhány tipp a sikeres online sajtóközleményekhez

Az internet megváltoztatta a sajtómunkát. Sajtóportálok magas száma teszi lehetővé a vállalkozások számára az online sajtóközlemények közzététele által, hogy a keresőkben széles körben és jó megtalálhatósággal célt érjenek.

Ezért tehát a sikeres online PR-stratégia alapjai az online sajtóközlemények.

 

A sajtóközleménytől a vevőinformációig

Míg a hagyományos sajtóközlemény elsősorban a sajtó számára egy információeszköz, addig az online sajtóközlemény közvetlenül a nyilvánosság elé kerül. A sajtóportálok terjeszkedése által a sajtóközlemény közvetlenül eljut a potenciális ügyfélhez is. Ennek érdekében változik az online sajtóközlemény mind tartalmi, mind formális követelménye.

Az online sajtóközlemény hatékony információs eszköz lehet a potenciális ügyfelek számára, ha a vállalkozások a témaválasztáskor figyelembe veszik a célcsoportok érdekeit.

 

A tartalom az, ami számít!

A Web 2.0 emancipált médiapolgárait már nem lehet elbűvölő reklámígéretekkel meggyőzni. A tartalmatlan magamutogatás sem alkalmas online sajtóközleménynek. Sokat ígérőek a tárgyilagos és meggyőző információk: érdekes újdonságok, termékek és tartalmak, megoldások problémákra vagy fontos know-how közvetítése. A vállalkozás híreiként a sajtóközlemények tartalmának mindig aktuális vonatkozásúnak kell lennie.

 

Az online sajtóközlemények megfelelő tartalmai:

--- aktuális dátumok és események, mint például évfordulók, szemináriumok, rendezvények

--- termékek és szolgáltatások újdonságai, amelyek tárgyilagos és megoldás-orientált vonatkozásúak

--- szervezeten / vállalaton belüli változások

--- a szociális és karitatív tevékenységekről szóló információk pozitív vállalati képet festenek

--- a hasznos és informatív tartalmak hangsúlyozzák a vállalkozás szakértelmét és know-how-ját.

--- az új szakmai tanulmányokról szóló információk és összefoglalások felkeltik a potenciális ügyfelek érdeklődését

--- aktuális tanulmányokról, terméktesztekről vagy kézikönyvekről és tippekről szóló információk széles körben olvashatók az interneten, lehetővé téve a vállalkozások számára, hogy célcsoportukat meggyőzhessék

 

Aktuális információkkal és meggyőző tartalommal az online sajtóközlemények hatékony PR-és marketing-eszközzé válnak, mellyel nem csupán médiakapcsolatokat, hanem közvetlenül ügyfeleket is lehet nyerni.

 

A helyes írás-stílus: érthető megfogalmazással jeleskedjen

A sajtószövegeknél a hírérték mellett elsősorban a kifejezésmód a fontos. A sajtóközleményeket mindig tárgyilagosan és a szabályokhoz alkalmazkodóan kell megírni. A könnyen érthető tartalom és különösen a jó elkészítés az alapja a sajtóközlemény sikeres megírásának.

Egy jó stílus mindig jó benyomást kelt. Ez egyaránt érvényes az online sajtóközleményekre is. A sajtójelentéseknek ezért mindig tényleges információkat és egyértelmű közléseket kell tartalmazniuk. Döntő szerepet játszanak az egyszerű és érthető mondatok. Az olvasó nem olvassa el kétszer a mondatot, ha a szövegrészt a körülményes mondatszerekezetek miatt nem érti. A bonyolult szakmai fogalmak vagy a virágos kifejezések is nehezítik a szövegértést.

 

Tartalom reklám helyett

A sajtóközleményben a reklámnyelv abszolút tabu! A pusztán promóciós közlemények nem kecsegtetnek sikerrel, mert ritkán közvetítenek valóban meggyőző érveket. Egy sajtóközleménynek mindig objektívnek és nem ítélkezőnek kell lennie.

 

Helyesírás

Kiváló minőségű sajtóközleménynél fontos, hogy figyeljünk a helyesírásra. Azok a sajtóközlemények, amelyekben hibák találhatók, hamar kétes benyomást keltenek. Ezenkívűl a keresők kritériumai is egyre szigorúbbak. Hogy egy sajtóközleményt a keresőkben könnyedén megtaláljunk, a tartalomnak is kiváló minőségűnek kell lennie.

Az internetes olvasásnak jobban megfelelnek a rövid és tömör szövegek, mint a hosszú esszék. Ez vonatkozik az online sajtóközleményekre is. Tömören megfogalmazott sajtójelentések aktuális hírekkel és érdekes tartalommal az alapja a jó, internetes vállalati kommunikációnak.

 

Rendszeres közzététel

A sajtóközlemények rendszeres interneten való megjelenése hozzájárul ahhoz, hogy szélesebb körben és nagyobb nyilvánosság előtt megjelenjen. A keresőmotorok folyamatosan kutatják a webet új adatok után. A keresők adatbankjaiban nagy prioritással indexelik az aktuális tartalmakat, és lekérdezésekkor az eredménylistákban többször fordulnak elő. Aki rendszeresen publikál sajtóközleményeket, automatikusan nagyobb esélye van, hogy közleményei több olvasót, honlapja pedig több látogatót nyerjen.

A keresőmotorok szeretik a szöveget, főleg az időszerű szövegeket. A sajtóközlemények aktuálisak, és tartalmuk kiváló minőségű. Pontosan ezek a tulajdonságok teszik vonzóvá a keresőmotorok számára a sajtóközleményeket.

Összehasonlítva a klasszikus sajtókapcsolattal, az online sajtóközlemények azt a lehetőséget nyújtják, hogy terjesszék azokat a híreket, információkat is, amelyekkel nem feltétlenül foglalkozik a média.

 

Internetes magazinunknak www.aktiveurlaubszeit.de és www.aktivpihenes.hu oldalaknak az a PR üzenete, hogy sajtóközleményeit közvetlenül az interneten szabadon hozzáférhetővé tegye.

Közleményeit kívánsága szerint honlapunkon, a www.aktiveurlaubszeit.de  keresztül jelenleg mintegy 170 német online portál felé, a teljes német média, újság, magazin több mint 90 %-a felé terjesztjük ki.

Hogy sajtómunkája még hatékonyabb legyen és célzottan az újságírókhoz és további érdeklődőkhöz fordulljon, elkészítjük Önnek a sajtójelentést. Német újságíró által írva, német mentalitás szerint.

 Szívesen küldönk Önnek ajánlatot. Csak írjon nekünk: kontakt@aktivpihenes.hu

info@aktivpihenes.hu

 Fotó: Gerd Altmann / Pixelio.de   - 20. 12. 2012  -

2012-12-20« Vissza
Ez a weboldal cookie-kat használ annak érdekében hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújtsa. További információk