Főoldal | Ausztria | Svájc | Németország | Svédcsavar | Sajtó cikkek | Turisztikai cikkek - PR cikkek | Interjúk | Saját Flickr Galéria

Hoteltanulmány: fontos az első benyomás

A Németországban készült Mr. Proper szállodai és vendéglátó-ipari tanulmány arra az eredményre jutott, hogy ha a vendég elsõ benyomása nem megfelelõ, minden harmadik közülük nem tér vissza többé.

 


 

A tanulmány szerint az összes megkérdezettek 82%-a azt válaszolta, hogy számára az érkezés utáni első benyomás fontos ill. nagyon fontos. Minden harmadik vendég hátat fordít annak a szállodának vagy étteremnek, ahol csalódik az elsõ benyomások alapján - még akkor is, ha az ott tartózkodása egyébként kellemes volt.

 

A közhiedelemmel ellentétben nem a magas árak, nem is a kedvezõtlen fekvés vagy a lárma az, ami megkeseríti a vendég ott tartózkodását. A rossz érzés sokkal inkább a szervizzel kapcsolatos: a 3 legfontosabb bosszúságforrás a piszkos szálloda (82%), ezt követi a kellemetlen, rossz szag (67 %), valamint a barátságtalan személyzet, amely a vendégek 2/3-át tudja "sikeresen" elriasztani.

 

A jó benyomás érdekében az apró részleteket sem szabad lebecsülni. Minden harmadik vendégre igen pozitív benyomást gyakorol, ha a hotelben/étteremben már a bejáratnál virágok fogadják õket és 24%-uk felfigyel a kellemes, különlegesen finom illatokra.

 

Az elégedetlen vendég nemcsak önmaga számára tartja meg a véleményét, hanem 81%-uk azonnal tovább adja kritikus megjegyzéseit, elsõsorban a közvetlen környezetének, de egyre gyakrabban az "online pletykarovatban" is, ami aztán elég sokáig meg is marad az interneten. A 14 - 29 éveseknek kereken 80%-a bízik meg az internetes fórumok és közösségi oldalak véleményében, de ma már a 60 éven felülieknek is a 2/3-a rendszeresen kutat jó tippek után a világhálón.

 
A sikeres kezdet és a részletek tudatos kellemes kialakítása a vendégben igen pozitív, maradandó nyomot hagy, ezért érdemes a házaknak erre is áldozniuk – mondja Manfred Reutter, a Procter & Gamble Professional kereskedelmi igazgatója. A tanulmányt a német TNS Emnid készítette nemrégiben, alapja az a reprezentatív felmérés, melynek során összesen 1022 szállodai vagy éttermi vendéget kérdeztek meg Németországban 14 éves kor felett.

 

További információ: www.hotelier.com. (geschäftsreisenews.de - KSt) (Turizmus Panoráma Bulletin)

 

Fotó: pkinfo.com

Vissza » Szakmai oldal

 

A cikk ajánlása!


Aktív rovatok



Szakmai partnereknek



Hasznos linkek



Iratkozzon fel INGYENES hírlevelünkre:
Név:
E-mail cím:

Adatait bizalmasan kezeljük, más részére nem adjuk át!







All right reserved: www.aktivpihenes.hu | Honlapkészítés - XLS.HU -
Ranking-Hits