Főoldal | Ausztria | Svájc | Németország | Svédcsavar | Sajtó cikkek | Turisztikai cikkek - PR cikkek | Interjúk | Saját Flickr Galéria

Felejtse el a bartert!

Tisztelt Partnerek, Tisztelt Kollégák!

Alábbi szakmai cikkünket a gyakori barter együttműködés megkeresésekre válaszul írtuk. Szakmai rovatunkban is közre adjuk, mivel hasznos, és tanulságos lehet.

Továbbá reméljük, a cikket elolvasva megértik miért nem "nyerő" a barter üzlet, és minket sem keresnek meg ezentúl ilyen ajánlattal.  

Írásunkat kiemelten ajánljuk figyelmébe a zalakarosi Hotel Venus igazgatójának (nevet direkt nem említünk).


Felejtse el a bartert!

Barter megoldások iránti kérdésekre, megkeresésekre válaszul.

Minden új barter kapcsolat további értékekkel gazdagíthatja a vállalkozását.
Ez a kijelentés egyszerűen nem igaz!

Szakmai okok, és hosszú évtizedek tapasztalata, amiért nem preferáljuk a barter üzletet, mert végül szálláshelyének sem tennénk jó szolgálatot vele. A barter egymagában azért sem javasolt - ugyanúgy, mint a kupon reklám - mert senkinek nem hoz hasznot. Sem nekünk, sem Önnek nem hoz pénzt kiadásai, fejlesztései finanszírozására. Ez eddig kettőnk vesztesége.

A további veszteség, ami pluszban Önt éri az, hogy valamilyen szinten lejáratja saját színvonalas szolgáltatását. (magyarul: olcsó húsnak híg a leve) Ha valakinek ingyenesen ad félpanziós éjszakát, az persze örülni fog neki, de fogja-e
kellőképpen értékelni? Rendszerint csak azt fogyasztja, amit így kap, de nem fizet a további szolgáltatásokért.  Egy ilyen pihenés eltöltése után hazamegy, és baráti körben elmeséli, milyen pazar ingyen üdülésben volt része az Ön szállásán. Itt a hangsúly az ingyen szócskán van!

Nos, nem hisszük, hogy emiatt aztán özönlenének Önhöz fizetős ismerősei. Hanem ők is kivárják, amíg valahol, valahogy elcsípnek egy ingyenes, vagy akciós kuponos szolgáltatást. Persze oda utaznak majd, ahol ilyen lehetőséget kapnak. Aki csak ilyen utakra "hajt" talán nem is nagy veszteség.

A másik oldalon az ingyenes szállás veszélye lehet még, hogy az ilyen vendég nem kapja meg kellő minőségű szolgáltatást. A személyzet élősködőnek tekinti, és inkább törődnek a fizető vendégeikkel. Ezt a vendég érzi, és haza érkezve pont az ellenkezőjét meséli majd szálláshelyéről, mint amit Ön elvárt volna.

Tudjuk, hogy a barterüzletnek, és az akciózásnak Magyarországon különösen nagy hagyománya van, de nem minden hagyomány feltétlenül jó, és követendő. Nem beszélve arról, hogy milyen gyorsan le tudnak zuhanni az árak – ahogy az utóbbi időkben a turisztikai szolgáltatók tapasztalhatják is - és, ha egyszer az áraik már alacsonyan vannak, csomagjaikat féláron, vagy barterben kínálják, onnan ismét felkerülni, és a szolgáltatásaik értékének megfelelő árakkal dolgozni, sok esetben lehetetlenség.
Ez a mi sok éves turisztikai piacon eltöltött tapasztalatunk.


Mi a következő üzletileg sokkal jobb megoldásokat ajánljuk Önnek erre az általános problémára, vagy inkább „divatra”.


1.    Kombinált nyereményjáték

A kombinált nyereményjáték lényege, hogy egyikünknek sem kell ingyen dolgoznia, és ha esetleg nem is lenne nyereséges, de nem is lesz veszteséges!  Továbbá nem használjuk az „ingyen”, „akciós”, "féláron" stb. szavakat, amik sajnálatos módon mára gombamód elszaporodtak.

A játék abból áll, hogy ha a vendég pl. 3 napot fizet, kettőt nyer hozzá. Aki ezt választja az igényes vendég, nem csak az ingyenes lehetőség miatt pihen Önöknél, hanem mert ott akar lenni! Többet is fog költeni, teljes értékű kiszolgálást kap, és örömmel mesél ismerőseinek az Ön szállásáról. Önnek – többek közt - ebben van az egyik nagy nyeresége.


2.    Foglalás mellé ajándék


A foglalás mellé ajándék lényege, hogy ha a vendég 3-4 éjszakát fizet, kap mellé valamilyen meglepetést, grátisz szolgáltatást. Ez lehet 4 fogásos ínyenc menü, fél napos borkóstoló program, kombinált wellness kezelés, két főre szóló belépő egy attrakcióra (koncert, tárlat, élményfürdő, stb.), egész napos sportszerkölcsönzés, fotóalbum a hotelben töltött napokról, délutáni kávé többféle süteménnyel, stb.) , tényleg csak a fantázia és az Önök kapacitása szabhat határt a lehetőségeknek. (A lényeg itt is a gesztuson, és a nagyvonalúságon van.  „Ne szúrja ki a vendég szemét” egy olcsó gyümölcstál bekészítéssel, mert pont az ellenkezőjét éri el vele…)   


3.    Új szolgáltatás kipróbálása bevezető áron


Az új szolgáltatás kipróbálása bevezető áron ajánlat lényege, hogy a vendég záros határideig kedvezményes bevezető áron próbálhatja ki az Ön szálláshelyének egy új szolgáltatását. Ez lehet új anti-allergén ágynemű, új masszázsfajta, vagy menüsor, kibővített wellness részleg, grill terasz, sportpálya, csónakkölcsönzés, vagy aquafitness, új mozi szoba, borpince, zenei program, egyszóval bármi, ami aktualitás újdonság az Ön szálláshelyén.

Igaz a magyar vásárlók még mindig elsősorban „árat vesznek”, s kevésbé keresik a minőséget, azonban a marketingnek nagy szerepe van abban, hogy a fogyasztók, leendő vendégeik igényesebbé váljanak.


Mit szól javaslatainkhoz? Szívesen megismernénk véleményét, mert Ön számunkra fontos. Partnert látunk Önben, és nem csak egy „fizetőpartnert”.

Közösen hatékony megoldásokat találhatunk, hogy szálláshelyét, igényes szolgáltatásait minél több érdeklődő ismerhesse meg, illetve minél több visszatérő belföldi és külföldi vendége lehessen.


Még egyszer leírjuk, és higgye el nekünk, hogy az Ön érdekében.
Nem éri meg a barter üzlet!

Reméljük, segítettünk írásunkkal.

„Aktívpihenés” & „Aktiveurlaubszeit” Turisztikai Szerkesztőség


Amennyiben esetleg nem értene egyett fenti cikkünkkel, várjuk megtisztelő véleményét, hozzászólását. E-Mail: kontakt@aktivpihenes.hu


Kapcsolódó cikkek:

TMSZ: Elég az árletörésből Budapesten!

Bónusz Brigád, Kupon Világ - Meneküljön, ki merre lát!


Vissza » Szakmai oldal

 

A cikk ajánlása!


Aktív rovatok



Szakmai partnereknek



Hasznos linkek



Iratkozzon fel INGYENES hírlevelünkre:
Név:
E-mail cím:

Adatait bizalmasan kezeljük, más részére nem adjuk át!







All right reserved: www.aktivpihenes.hu | Honlapkészítés - XLS.HU -
Ranking-Hits