Főoldal | Ausztria | Svájc | Németország | Svédcsavar | Sajtó cikkek | Turisztikai cikkek - PR cikkek | Interjúk | Saját Flickr Galéria

Biciklizés Bécsben - és Budapesten

Biciklizés Bécsben - és Budapesten 

            A magyar főváros adott otthont az Eurocomm-PR –Bécs Város Külképviseleti Irodája által szervezett kerekasztal megbeszélésnek, amelyen Bécs és Budapest szakemberei a kerékpáros közlekedés jelenét és jövőjét, a kerékpárrendszerek különbségeit és hasonlóságait, valamint a biciklizés szerepét a metrópótlásban vitatták meg szeptember 21-én.

            Az osztrák fővárost Martin Blum, Bécs kerékpáros ügyi megbízottja, Dr. Hans-Erich Dechant, a Citybike Wien ügyvezetője, valamint Daniel Böhm, a Bécsi Mobilitási Ügynökség munkatársa képviselte. Magyar részről Nyúl Zoltán, a BKK stratégiai és innovációs igazgatója, Berecky Ákos innovációs főmunkatárs, és Dalos Péter, a MOL-Bubi termékmenedzsere vett részt. A BKV Zrt.-től Szedlmajer László, az Autóbusz és Trolibusz üzemeltetési igazgatóság vezérigazgató-helyettese volt jelen. Megjelent a Magyar Kerékpárosklub és a budapesti kerületek megbízottja is.

            A két főváros stratégiai terve ugyanazt a célt tűzte ki: 80 százalékra növelni a fenntartható közlekedés arányát és visszaszorítani 30 százalékra az autós közlekedést. Bécs ezt 2025-re, Budapest 2030-ra szeretné elérni. A tárgyalás során megismerték egymás ösztönző intézkedéseit és projektjeit, amelyeket további kerületi kezdeményezésekkel egészítettek ki Óbuda és Zugló képviselői. A szakemberek egyetértettek abban, hogy az egyes kerületekben mindkét város esetén eltérő a kerékpáros közlekedés iránti elkötelezettség. Ezért nem szabad a fejlesztések során közigazgatási egységekben gondolkodni.

            A kerekasztal másik fő témája a mindkét fővárosban népszerű közösségi kerékpárrendszer volt. Néhány alapvető különbség van, ugyanakkor mindkét üzemeltető cégnek meg kell küzdenie egy új kihívással, a versenytársak megjelenésével.

            Bécs már nagy tapasztalatot szerzett a kerékpárral történő metrópótlásban. Ott tavaly az U4-es metróvonal felújításakor ösztönözték az embereket, hogy a pótlóbuszok helyett kerékpárral járjanak dolgozni. A kampány hatására óriási tömeg kezdett biciklizni, és jelentős részük a későbbiekben is megmaradt a bringánál. Hasonló kampányt tervez a Magyar Kerékpárosklub, együttműködve a BKK-val és a BKV-val, hogy legyen alternatíva a budapesti M3-as metró felújításakor. Bécs tapasztalata, hogy csak intenzív, folyamatos erőfeszítésekkel lehet a elérni a kerékpározást népszerűsíteni, illetve, hogy a nagy városfejlesztési projektek esetében jövőképet kell nyújtani az embereknek, hogy megértsék és elfogadják a változásokat.

            Az esemény tiszteletére Bécs Város Külképviseleti Irodája fogadást tartott a díszvendégek, valamint osztrák és hazai meghívottak részére.

Írta: Dr. Hajós Anna

Fotó: Eurocom Pr

 

Vissza » Sajtó cikkek

 

A cikk ajánlása!


Aktív rovatok



Szakmai partnereknek



Hasznos linkek



Iratkozzon fel INGYENES hírlevelünkre:
Név:
E-mail cím:

Adatait bizalmasan kezeljük, más részére nem adjuk át!







All right reserved: www.aktivpihenes.hu | Honlapkészítés - XLS.HU -
Ranking-Hits