Főoldal | Ausztria | Svájc | Németország | Svédcsavar | Sajtó cikkek | Turisztikai cikkek - PR cikkek | Interjúk | Saját Flickr Galéria

Tovább folytatódik a németországi beutazás növekedése

Frankfurt am Main, 2013. február 22. – A németországi turizmus jobban fejlődik, mint valaha: a Szövetségi Statisztikai Hivatal adatai szerint 2012. első tizenegy hónapjában már 64,2 millió külföldi vendégéjszakát jelentettek a több mint tíz ággyal rendelkező szálláshelyek. Ez az előző év ugyanezen időszakához képest 8,1 százalékos növekedésnek felel meg. „Az aktuális számok is azt mutatják, hogy úton vagyunk egy új rekord felállítása felé. Ez kiemelkedő eredmény az úticél Németország számára” – magyarázza Ernst Burgbacher, a Bundestag tagja, a Gazdasági és Technológiai Szövetségi Minisztérium parlamenti államtitkára és a kormány a középosztályért és turizmusért felelős megbízottja.

   

Az UNWTO-tanulmány is alátámasztja az incoming kiemelkedő fejlődését

„Az UNWTO (ENSZ Turisztikai Világszervezete) aktuális tanulmánya szerint az úticél Németország beutazási számai 2012-ben is sokkal magasabbak, mint az európai, illetve a nemzetközi átlag” – hangsúlyozza Petra Hedorfer, a Német Turisztikai Hivatal (DZT) igazgatótanácsi elnöke. A legfrissebb adatok alapján elmondható, hogy a nemzetközi utazók németországi beutazása 2012. január–november között 7,5 százalékkal nőtt – míg az UNWTO felmérése szerint ez a növekedés világszerte 3,8 százalékos volt, Európa-szerte pedig 3,3 százalék pluszt könyvelhettek el.

       

Folyamatos növekedés a szomszédos országoknál

Az úticél Németország külföldi vendégéjszakáinak nagy részét európai küldőországoknak köszönheti, ez a régió biztos alapot szolgáltat a németországi beutazásoknak. Tavaly január és november között több mint 48,5 millió európai vendégéjszakát regisztráltak, ez meghaladja a hét százalékos növekedést az előző évhez képest. Itt mindenek előtt a szomszédos országok mutatnak folyamatos növekedést: főleg Svájc, Németország második legfontosabb küldőpiaca. A svájci vendégek 2012. január és november között majd 4,9 millió vendégéjszakát töltöttek Németországban, ez 9,5 százalékos növekedést jelent az előző év ugyanezen időszakához képest. Hét százalék plusszal szintén erős fejlődést mutat a németországi beutazásoknál Olaszország, de Nagy-Britannia (plusz 5,1 százalék) és Ausztria (plusz 6,4 százalék) is folyamatosan növekvő számokkal járul hozzá a kiemelkedő németországi eredményhez. Továbbra is felfelé ível Dánia is tíz százalékot meghaladó növekedéssel.

          

A BRIC-államok átlagon felül növekednek

A tengerentúli piacok és a BRIC-államok jelentősen hozzájárulnak a németországi turizmus dinamikus fejlődéséhez. Az Öböl-menti arab államok 27,7 százalékos növekedéssel átlagon felüli fejlődést mutatnak: 2012. első tizenegy hónapjában ez a kiemelkedően fontos küldőpiac 1,2 millió vendégéjszakát hozott Németországnak. Ám nemcsak az arab vendégek érdeklődnek kiemelten a németországi orvosi és egészségmegőrző utak iránt, hanem az orosz utazók is, akik 26,2 százalékkal több vendégéjszakát töltöttek Németországban, mint az előző év ugyanezen időszakában. Ez a fontos kelet-európai piac 2012. január és november között több mint két millió vendégéjszakával járult hozzá az összesített eredményhez. A DZT emellett folyamatos érdeklődést tapasztal Kínából is: a Mosoly országa 19,4 százalékos fejlődéssel támogatja a német vendégéjszaka-számok növekedését. Brazília 18,5 százalékos növekedéssel alig marad le ettől az eredménytől, míg India 7,1 százalékkal növeli az úticél Németország vendégéjszaka-volumenjét.

       

Erős növekedés a városokban

A nemzetközi vendégeket mágnesként vonzza a városi turizmus. A tavaly január és november közötti vendégéjszaka-számoknál különösen a több mint 100 ezer lakosú nagyvárosok mutatnak kiemelt, 10 százalék körüli fejlődést: mindenek előtt Hamburg (plusz 16,5 százalék), Berlin (plusz 14,3 százalék) és Frankfurt (plusz 13,7 százalék).


A DIHK-felmérés szerint is jó az üzleti helyzet

Az üzleti hangulat összességében kifejezetten pozitív az úticél Németországban – ezt támasztja alá a Deutsche Industrie- und Handelskammertag (DIHK – Német Ipari és Kereskedelmi Kamara) aktuális szezonális felmérése is. Az adatok szerint a vendéglátóipar üzletileg jó nyarat zárt, a kempingek pedig felzárkóztak, és majdnem elérték a 2003. nyarán felállított eddigi rekordjukat. Az előző évhez képest a szobafoglalási arány egy százalékkal 56,7 százalékra nőtt.

Németország továbbra is töretlen népszerűségnek örvend a magyar utazók körében, ezt támasztja alá a vendégéjszakák kedvező növekedése is.

A tavalyi évhez képest 17,1 százalékkal nőtt a magyar piacról Németországba látogató vendégek száma januártól november végéig.A Németországba irányuló, kikapcsolódási célú magyar utazások 34 százaléka felfedezőút, amelyek főként városlátogatás és körút formájában valósulnak meg. Az utóbbi időszakban új trendként jelentkezett a szabadidőparkok látogatása és a sportszünidő, ezen a téren különösen nagy növekedés tapasztalható. Továbbra is nagy népszerűség övezi a városlátogatásokat, a listát Berlin vezeti, de továbbra is töretlenül kedvelt úticél München, Frankfurt és Hamburg is. Nagy népszerűségnek örvendenek a szabadidőparkok, az UNESCO –világörökség helyszínei, a borvidékek, és a különböző túraútvonalak is.

www.germany.travel


A DZT-ről

A Német Turisztikai Hivatal (DZT) Németország nemzeti idegenforgalmi testülete, székhelye Frankfurt am Mainban található. A DZT a Gazdasági és Technológiai Minisztérium (BMWi) megbízásából képviseli az úticél Németországot, minisztériumi támogatását a német Bundestag egyik határozata alapján kapja. A DZT stratégiákat és termékeket fejleszt és kommunikál, célja, hogy tovább építse a német utazási desztinációk pozitív imázsát, illetve támogassa a németországi turizmust. Ennek érdekében a DZT világszerte 30 külképviselettel rendelkezik. További részletes információt az online sajtóközpontunkban talál: www.germany.travel  

22. 02. 2013 - Fotó:Frankfurt/Main: Römer / Deutsche Zentrale für Tourismus e.V.


Größere Kartenansicht

-----------------------------------------------------------------------------

Die Webmagazine Aktivpihenes & Aktiveurlaubszeit unterstützen Tourismus Unternehmungen bei der weitreichenden Verbreitung von Pressemitteilungen, Hotel- und Regionsinformationen in deutscher und ungarischer Sprache. Durch den Zugang zu allen wichtigen Medien, online Presseportalen und Sozial-Media-News erreichen die Pressemeldungen und Beiträge in kürzester Zeit die Zielgruppen.

Mit Know-how und Erfahrung zum Vorteil der Partner. Die Pressemeldungen und Berichte in der jeweiligen Landesmentalität werden von Journalisten aus Ungarn und Deutschland erstellt, deren Spezialgebiet der Tourismus ist. 

Vissza » Németország

 

A cikk ajánlása!


Aktív rovatok



Szakmai partnereknek



Hasznos linkek



Iratkozzon fel INGYENES hírlevelünkre:
Név:
E-mail cím:

Adatait bizalmasan kezeljük, más részére nem adjuk át!







All right reserved: www.aktivpihenes.hu | Honlapkészítés - XLS.HU -
Ranking-Hits