Főoldal | Ausztria | Svájc | Németország | Svédcsavar | Sajtó cikkek | Turisztikai cikkek - PR cikkek | Interjúk | Saját Flickr Galéria

Németország Központi téma 2017

 

A Luther-évtized jó indok a kultúra iránt érdeklődőknek az utazásra

Budapest, 2014. április 14. – Az úticél Németország világszerte ismert kulturális kincseiről, és az IPK International előzetes adatai alapján 2013-ban továbbra is az első helyen áll az európai utazók legkedveltebb kulturális úticéljainak listáján. A külföldi piacokon ezért nagyon fontos az úticél Németország kulturális utazási szegmensének marketingje a Német Turisztikai Hivatal (DZT) által. A minőségi felmérés adatai szerint (Qualitätsmonitor 2011. május–2013. december) a külföldi vendégek 32 százaléka a sokrétű művészeti és kulturális kínálat miatt döntött az úticél Németország mellett. Németország kulturális örökségeinek részei az ismert személyiségek is: közéjük tartozik egyebek mellett Luther Márton, a reformáció teológiai atyja, akinek a DZT a reformáció 500. évfordulója alkalmából 2017-ben egy külön tematikus évet szentel. „A reformáció jubileuma 2017-ben és az olyan kiemelkedő személyiségek, mint például Luther Márton kiválóan alkalmasak arra, hogy felhívják a figyelmet az úticél Németországra. A DZT így a Lutherhez kapcsolódó programokkal még vonzóbbá teszi a kulturális turizmust és számos indokkal szolgál az utazásra minden korosztály és célcsoport számára – például a kultúra rajongóinak vagy a spirituális utazások kedvelőinek” – magyarázza Petra Hedorfer, a DZT igazgatótanácsi elnöke.

A DZT ezért 2017-ben a reformáció 500 éves jubileumát állítja a nemzetközi értékesítésiés marketingtevékenységének középpontjába. Partnerként közreműködik például a „Luther 2017” kirendeltség, a Németországi Evangélikus Egyház (EKD) és a szövetségi államok, illetve a fontos németországi Luther-városok turisztikai szervezetei. A Lutherévtized tíz évet ölel fel (2008–2017), amely alatt Luther különböző hatáskörei kerülnek bemutatásra. A Luther-évtized keretein belül a DZT hangsúlyozottan kezeli egyebek mellett 2015-ben az ifjabb Lucas Cranach 500. születésnapját, ebből az alkalomból számos időszaki kiállítást rendeznek, mint például a tárlat „Kép és üzenet – a Cranachműhely Luther-portréi” címmel 2015. április 2.–július 19. között a Wartburg várában, vagy a tartományi kiállítás „Az ifjabb Cranach 2015” címmel, amely 2015. június 26.–november 1. között látható Wittenbergben, Dessauban és Wörlitzben. A reformáció 500 éves jubileumának rendezvényei természetesen 2017-ben érik el tetőpontjukat: ebben az évben világszerte kulturális és egyházi eseményekkel, konferenciákkal és nagy kiállításokkal ünneplik az évfordulót. A Svájci Turisztikai Hivatallal közösen a DZT határon átnyúló projekteket is tervez a reformáció másik két főszereplőjéhez, Kálvin Jánoshoz és Ulrich Zwinglihez kapcsolódóan, hogy ezeket például az amerikai piacon közösen értékesítsék.

    

Cross-média kampány a reformáció jubileumához

A Luther-évtized utolsó harmadában a DZT egy cross-média kampány segítségével hívja fel a figyelmet a reformáció jubileumára a fontos piacokon. Ehhez tartozik például az év közepén 11 nyelven megjelenő információs katalógus. Németország-szerte a kulturális fellegvárak mentén vezető vonzó útvonalak és a reformáció autentikus helyszínei állnak a középpontban. A katalógus a DZT weboldalát is ajánlja (www.germany.travel ), ahol a külföldi vendégeket átfogó háttéranyag várja Luther Márton életével és munkásságával kapcsolatban, sőt egy interaktív térkép is segíti a tájékozódást.

  

 

 

38 németországi UNESCO-világörökség – Németországaz európaiak legkedveltebb kulturális úticélja

Budapest, 2014. április 16. – Németország a legkedveltebb turisztikai célpontok közé tartozik Európában, az IPK International felmérése szerint 2013-ban is az európai emberek kulturális úticéljainak rangsorában az első helyet foglalta el. A világszerte összesen 50 országot értékelő Anholt-GFK Roper Nation Brands Index felmérés szerint Németország a „kultúra” kategóriában a kimagasló ötödik helyen áll. A számtalan kulturális kincs közt mindenekelőtt az UNESCO által elismert 38 kulturális és természeti műemléket kell megemlíteni. 2014-ben az „UNESCO-világörökség – Fenntartható kulturális és természeti turizmus” mottó jegyében a Német Turisztikai Hivatal (DZT) a németországi UNESCO-világörökségi helyszíneknek saját tematikus évet szentel, hogy középpontba állítsa őket nemzetközi marketingtevékenységében.

 

Az UNESCO-világörökségi helyszínek kiemelt szerepe a németországi turizmusban

„Az UNESCO-pecsét nemcsak Németország számára bír nagy jelentőséggel, hanem a nemzetközi turizmusban is fontos értéket közvetít”, mondja Petra Hedorfer, a DZT igazgatóságának elnöke. „Stratégiai partnereink, a Deutsche UNESCO-Kommission e.V. és az UNESCO-Welterbestätten Deutschland e.V. segítségével intenzív marketingtevékenységet folytatunk, hogy növeljük Németország UNESCO-világörökségi helyszíneinek nemzetközi ismertségét és támogassuk Németország beutazó kulturális turizmusát”, folytatja Hedorfer. A Deutsche UNESCO-Kommission e.V. és a DZT közös logója a 2014-es tematikus év kommunikációs eszköze. www.germany.travel

    

 „Az UNESCO név még több turistát vonz Németországba, egyúttal megfelel a fenntartható fejlődés és a népek közötti kölcsönös megértés eszméje szerinti igényeknek is. A DZT-vel a 2014-es tematikus év keretében zajló együttműködés lehetőséget nyújt számunkra, hogy kulturális és természeti világörökségünket még több ember számára átélhetővé tegyük”, meséli Dr. Roland Bernecker, a Deutsche UNESCO-Kommission e. V főtitkára.

A világ összesen 981 UNESCO-világörökségi helyszínének a fele Európában található, közülük 38 Németországban. Németország ezzel, Franciaországgal egyetemben, a harmadik helyen áll Európában a világörökségi helyszínek számát tekintve. A világörökségi helyszínek mérhetetlen sokszínűsége különböző tematikai területekben mérhető: óvárosok (5*), templomok és kolostorok (8*), kastélyok és várak (4*), kulturális és szellemtörténeti művek (8*), természet, kertek és tájak (7*), ipar (3*), valamint kiemelkedő építészeti és tervezői műremekek (3*). Az UNESCO által védett németországi helyszínek hosszú hagyományokkal rendelkeznek: az aacheni dóm elsőként, 1978-ban került fel az UNESCO világörökségi listájára. 2013 júniusa óta Németország 38. és egyben legfiatalabb világörökségi helyszíne a kasseli Bergpark Wilhelmshöhe. * a németországi helyszínek száma Németország a World Economic Forum 140 országról készült Travel & Tourism Competitiveness Report c. összehasonlító jelentésében kulturális erőforrásaiért a maximális hét pontból 6,3-at kapott 2013-ban. Az aktuális Qualitätsmonitor felmérés szerint a külföldi vendégek 39 %-a a látnivalók miatt döntött úgy, hogy Németországba utazik. A legtöbb kulturális turista Hollandiából (21 %), valamint Olaszországból és Nagy- Britanniából (egyenként 12 %) érkezik. A kulturális turisták 34 %-át az „UNESCOvilágörökség” cím utazásra ösztönzi. A világörökségi státusz ezzel nemzetközi jelentőségű címkének számít.

    

Nyolc útvonal az UNESCO-világörökség felfedezésének szolgálatában

Az „UNESCO-világörökség – Fenntartható természeti és kulturális turizmus” tematikus év keretében a DZT nemzetközi értékesítési és marketingtevékenységében különböző kampányokkal és akciókkal helyezi a figyelem középpontjába a németországi helyszíneket. Az UNESCO-Welterbestätten Deutschland e.V. egyesülettel együttműködve nyolc különböző útvonal került kidolgozásra, amelyeken a külföldi vendégek felfedezhetik Németország világörökségi kincseit. A különböző útvonalak összekötik az UNESCO helyszíneket, valamint a világhírű látnivalókat.

    

A tematikus év további akciói

A www.germany.travel/unesco oldalon összesen 12 nyelven multimédiás információkat gyűjtött össze a DZT az UNESCO-helyszínekkel kapcsolatban. Az érdeklődőket interaktív térkép segíti az útvonalak megtervezésében. 360 fokos panorámaképek, videók és képanyagok nyújtanak tájékoztatást és teszik átélhetővé az UNESCO-világörökségi helyszíneket. A DZT a tematikus évet előkészítve az UNESCO-t előtérbe helyező modern kulturális magazin kiadását is tervezi. További tartalmak a közösségi médiákon keresztül válnak elérhetővé. A DZT ezenkívül átfogó információkat bocsát rendelkezésre a sajtóközpontjában (www.germany.travel/presse ), a téma köré épülő kiemelt sajtóutazásokat szervez, és a világörökségi helyszíneket beépíti az összes marketing- és PR-rendezvényébe.

Fotó: DZT

A DZT-ről

A Német Turisztikai Hivatal (DZT) Németország nemzeti "turisztikai testülete", székhelye Frankfurt am Main városában van. A Hivatal az úticél Németországot képviseli a Német Gazdasági és Energiaügyi Minisztérium (BMWi) megbízásából. A Hivatalt a német szövetségi parlament (Bundestag) határozata alapján e minisztérium támogatja. A DZT stratégiákat és termékeket dolgoz ki és tesz közzé annak érdekében, hogy a német célállomásokról pozitív imázst alakítson ki külföldön, és előmozdítsa a németországi turizmust. Ehhez világszerte 30 országban tart fenn képviseleti irodát. Bővebb információt erről az online sajtóközpontban olvashat a következő internetes címen: www.germany.travel/presse

Vissza » Németország

 

A cikk ajánlása!


Aktív rovatok



Szakmai partnereknek



Hasznos linkek



Iratkozzon fel INGYENES hírlevelünkre:
Név:
E-mail cím:

Adatait bizalmasan kezeljük, más részére nem adjuk át!







All right reserved: www.aktivpihenes.hu | Honlapkészítés - XLS.HU -
Ranking-Hits