Főoldal | Ausztria | Svájc | Németország | Svédcsavar | Sajtó cikkek | Turisztikai cikkek - PR cikkek | Interjúk | Saját Flickr Galéria

Az úticél Németországban folyamatosan nő a vendégéjszakák száma

   


Az úticél Németországban folyamatosan nő a vendégéjszakák száma

Frankfurt am Main, 2012. november 21. – Németország 2012-ben is tovább folytatja felfelé ívelő pályáját az egyik legkedveltebb úticélként: az idei év első nyolc hónapjában 8,4 százalékkal több külföldi vendégéjszakát regisztráltak az előző év ugyanezen időszakához képest. A Német Turisztikai Hivatal (DZT) január és augusztus között összesen több mint 47 millió külföldi vendégéjszakát számolt. „Az úticél Németország sikerszériája kiemelkedően folytatódik tovább. Ez egyrészről igazolást, másrészről kihívást jelent ennél a fontos, a középosztály által meghatározott gazdasági ágazatnál” – mondja Ernst Burgbacher, a Bundestag tagja, a Gazdasági és Technológiai Szövetségi Minisztérium parlamenti államtitkára és a kormány a középosztályért és turizmusért felelős megbízottja.

 

A fontos európai küldőpiacok folyamatosan hozzájárulnak a növekedéshez

Európa 2012. első nyolc hónapjában ismét folyamatosan növekvő számokkal (7,3 százalék plusz) járul hozzá a németországi sikerhez. Az európai kontinensen lakó utazók összesen majd 36 millió vendégéjszakát töltöttek Németországban. Ezáltal az úticél Németország tovább erősítette pozícióját az európai utazók legkedveltebb desztinációinak listáján Spanyolország mögött és Franciaország előtt (Forrás: IPK/WTM). Németország második legfontosabb küldőpiaca, Svájc, különösen erőteljes fejlődést mutat: a növekedés itt meghaladta a 10 százalékot. Összesen 2012. január és augusztus között majd 3,5 millió svájci vendégéjszakát jelentettek. De Olaszország (plusz 7,3 százalék) és Ausztria (plusz 6,3 százalék) is kiemelkedő fejlődést mutat. A szomszédos országok, Franciaország és Belgium majdnem ugyanakkora növekedéssel zárták az időszakot (fejenként 5 százalék).

 

Kelet-Európa erőteljesen növekszik

Különösen jelentős a kelet-európai növekedés: így például Szlovénia 2012. január és augusztus között kereken 149 ezer vendégéjszakát produkált, ami 26 százalékkal több az előző év ugyanezen időszakához képest. „Mindenekelőtt Oroszország mutat lenyűgöző, 25 százalékot meghaladó fejlődést” – magyarázza Petra Hedorfer, a DZT igazgatótanácsi elnöke. A Szövetségi Statisztikai Hivatal 2012. január és augusztus között összesen majd 1,5 millió Oroszországból érkező vendégéjszakát jelentett. Ennek megfelelően magas volt a kereslet a DZT idei roadshowja iránt Moszkvában és Szent Péterváron is: az orosz utazási üzletág több mint 200 képviselője érdeklődött október elején az úticél Németország aktuális kínálata iránt.

Az idei év első nyolc hónapjában sikerült megtartani a magyarországi vendégéjszakák növekvő tendenciáját is. A tavalyi évhez képest 18,2 százalékkal nőtt a magyar piacról Németországba látogató vendégek száma januártól augusztusig, mely több mint 405.000 vendégéjszakát jelent. A Németországba irányuló, kikapcsolódási célú magyar utazások 34 százaléka felfedezőút, amelyek főként városlátogatás és körút formájában valósulnak meg. A német városok a lehetőségek igen széles palettáját kínálják a látogatóknak. Lüktető metropoliszok, építészeti remekművek, történelmi látnivalók, nyüzsgő kulturális kavalkád,  – ez mind Németország, mely méltán ejti rabul a magyar utazni szerető közönséget. Nagy népszerűségnek örvendenek a szabadidőparkok, az UNESCO –világörökség helyszínei, a borvidékek, és a különböző túraútvonalak is.

 

Az ázsiai piacok átlagon felüli növekedése

Különösen jelentős az ázsiai látogatószám növekedése, amely az előző év ugyanezen időszakához képest majdnem elérte a 20 százalékot (kereken 5 millió vendégéjszaka). Az ázsiai kontinens országai már 2011-ben is a legnagyobb növekedést mutató küldőpiacok voltak. Kínából 2012. január és augusztus között majd 23 százalékos növekedést jelentettek (több mint egy millió vendégéjszaka), Japán pedig a második helyen végzett 17,6 százalékos növekedéssel (856 695 vendégéjszaka).

 

Petra Hedorfer átadja az Európai Turisztikai Bizottság (ETC) igazgatói posztját

Frankfurt am Main/Brüsszel, 2012. november 21.– Az európai turisztikai szervezet élén eltöltött több mint két éves elnökség eredményes mérleggel zárt: Petra Hedorfer 2012. októberével lemondott az Európai Turisztikai Bizottság (ETC) igazgatói posztjáról. A Német Turisztikai Hivatal (DZT) igazgatótanácsi elnöke 2010. június 11-től vezette a jelenleg 33 nemzeti turisztikai szervezetet összefogó bizottság munkáit. Elnöksége előtt Petra Hedorfer az európai csúcsszervezet alelnökeként európai szinten tevékenykedett.

Az ETC igazgatói székének betöltéséről az Európai Turisztikai Bizottság a következő közgyűlésén dönt. Az ETC 1948-ban alakult Európa mint úti cél a tengeren túli piacokon történő értékesítésére, székhelye Brüsszelben található.

Petra Hedorfer elnöksége alatt új struktúrát kapott az ETC szervezete, és új üzletvezető került a bizottság élére. Az Európai Turisztikai Bizottság az elmúlt két évben Amerika és Kanada mellett kiemelten az úgynevezett BRIC-államokra (Brazília, Oroszország, India és Kína) fokuszálta a marketingtevékenységét. Az elmúlt évben a China Chapter megalapításával elindult a visiteurope márka piaci bevezetése, emellett pedig kiegészült a több éves brazíliai marketingmunka. Petra Hedorfer érdemei közé tartozik továbbá az új pénzeszközök generálása, illetve az Európai Bizottság által engedélyezett egy milliós büdzsé is. Az Európai Bizottság büdzséje a következő 18 hónapban az ETC további marketingtevékenységére szolgál Európa mint márka erősítésénél a BRIC-államokban (különösen Kínában és Brazíliában). Az Európai Bizottság és az ETC 2011-ben Közös Nyilatkozatot („Joint Declaration”) írt alá. További mérföldkő volt 2012. márciusában a „Memorandum of Understanding” aláírása is az UNWTO-val (ENSZ Turisztikai Világszervezete). Ennek tartalma a globális „Think Tank”-ek közös szervezése, illetve a szoros együttműködés a trendek, a piackutatás, a benchmarking, a fenntarthatóság és a krízismenedzsment területén.

Petra Hedorfer: „Nagyon nagy megtiszteltetés volt számomra, hogy két éven keresztül elnökként vezethettem az ETC-t. A két feladatköröm különleges, időigényes mivolta miatt úgy döntöttem, hogy már az idén lemondok az ETC igazgatói posztjáról. Köszönöm az európai tagállamokból érkező kollegáimnak, hogy bizalommal fordultak felém. Utódomra egy kiváló csapattal rendelkező szervezetet hagyok, amely jól felkészült arra a fajta nagy kihívásra, amelyet nekünk európaiaknak kell leküzdenünk az olyan desztinációkkal szemben, mint Amerika vagy Ázsia.”

Az ETC által összefogott nemzeti turisztikai szervezetek egyebek mellett a www.visiteurope.com oldalt szerkesztik, közös piackutatásokat végeznek, számos rendezvényt szerveznek a tengeren túli piacokon, emellett céljuk, hogy továbbképezzék az utazási szakma munkatársait az adott küldőpiacokon. Az ETC a közös reklámot az európai nemzeti szervezetek marketingmunkájának kiegészítéseként értelmezi. A Német Turisztikai Hivatal az Európai Turisztikai Bizottság sokéves, folyamatos tagja, és az igazgatótanácsban is rendelkezik egy hellyel.

www.germany.travel

Fotó:  Deutsche Zentrale für Tourismus e.V. -   Nürnberg: Christkindlmarkt  -  22. 11. 2012

Vissza » Németország

 

A cikk ajánlása!


Aktív rovatok



Szakmai partnereknek



Hasznos linkek



Iratkozzon fel INGYENES hírlevelünkre:
Név:
E-mail cím:

Adatait bizalmasan kezeljük, más részére nem adjuk át!







All right reserved: www.aktivpihenes.hu | Honlapkészítés - XLS.HU -
Ranking-Hits