Főoldal | Ausztria | Svájc | Németország | Svédcsavar | Sajtó cikkek | Turisztikai cikkek - PR cikkek | Interjúk | Saját Flickr Galéria

Az úticél Németország sikeresebb, mint valaha


Frankfurt am Main/Berlin, 2013. március 25. – Az úticél Németország tovább folytatja sikerszériáját: különösen a nemzetközi vendégéjszakák kiemelkedő fejlődése eredményezett átlagon felüli növekedést. A Szövetségi Statisztikai Hivatal adatai szerint 2012-ben több mint 68,8 millió külföldi vendégéjszakát jelentettek a több mint tíz ággyal rendelkező szálláshelyek. Ez 8,1 százalékos növekedésnek felel meg az előző évhez képest. „A bel- és külföldi vendégéjszakák száma jelentősen meghaladta az előrejelzett 400 milliós célszámot. Ez a beszédes tény jól mutatja az úticél Németország népszerűségét, valamint azt is, hogy Németország egyre közkedveltebb a külföldi vendégek körében is” – magyarázza Ernst Burgbacher, a Bundestag tagja, a Gazdasági és Technológiai Szövetségi Minisztérium parlamenti államtitkára és a kormány a középosztályért és turizmusért felelős megbízottja.

Dinamikus növekedés az úticél Németországban

„Az úticél Németország beutazási számai 2012-ben is sokkal magasabbak, mint az európai, illetve a nemzetközi átlag” – hangsúlyozza Petra Hedorfer, a Német Turisztikai Hivatal (DZT) igazgatótanácsi elnöke. A nemzetközi érkezéseknél az úticél Németország 2012. január–december között 7,3 százalékos növekedést könyvelhetett el az előző évhez képest. Világszerte ez a növekedés 3,8 százalékos volt, Európa-szerte pedig 3,3 százalékot könyvelhettek el (UNWTO – ENSZ Turisztikai Világszervezete). „2013-tól a németországi beutazások terén további pozitív fejlődést várunk – 2-3 százalékos növekedést a nemzetközi vendégéjszakák számánál. A legfontosabb küldőpiacok további dinamikus fejlődése mellett 2020-ra elérhetjük a 80 milliós külföldi vendégéjszaka-számot” – magyarázza Petra Hedorfer.

Európa az úticél Németország fontos küldőpiaca

Az úticél Németország külföldi vendégéjszakáinak jelentős része – több mint 75 százaléka – Európának köszönhető. Ez a küldőrégió biztos alapot szolgáltat a németországi beutazás számára, miközben a szomszédos országok nagyban hozzájárulnak az incoming folyamatos növekedéséhez – mindenek előtt a két legnagyobb volumenű piac: Hollandia (plusz 2,9 százalék) és Svájc (plusz 9,4 százalék).

Dinamikus fejlődés Európában és a BRIC-államokban

A tengerentúli piacok és a BRIC-államok jelentősen hozzájárulnak a németországi turizmus dinamikus fejlődéséhez. Az Öböl-menti arab államok 27,7 százalékos növekedéssel átlagon felüli fejlődést mutatnak: 2012-ben ez a kiemelkedően fontos küldőpiac 1,2 millió vendégéjszakát hozott Németországnak. Ám nemcsak az arab vendégek érdeklődnek kiemelten a németországi orvosi és egészségmegőrző utak iránt, hanem az orosz utazók is, akik 26,2 százalékkal több vendégéjszakát töltöttek Németországban, mint az előző év ugyanezen időszakában. Ez a fontos kelet-európai piac 2012. január és november között több mint két millió vendégéjszakával járult hozzá az összesített eredményhez. A DZT emellett folyamatos érdeklődést tapasztal Kínából is: a Mosoly országa 19,4 százalékos fejlődéssel támogatja a német vendégéjszaka-számok növekedését. Brazília 18,5 százalékos növekedéssel alig marad le ettől az eredménytől, míg India 7,1 százalékkal növeli az úticél Németország vendégéjszaka-volumenjét.

Folyamatos növekvő magyar vendégéjszaka adatok

2012-ben sikerült megtartani a magyarországi vendégéjszakák növekvő tendenciáját. A tavalyi évhez képest 15,6 százalékkal nőtt a magyar piacról Németországba látogató vendégek száma januártól decemberig, mely több mint 714.000 vendégéjszakát jelent. A Németországba irányuló, kikapcsolódási célú magyar utazások 34 százaléka felfedezőút, ezek az utak főként városlátogatás és körút formájában valósulnak meg. A német városok a lehetőségek igen széles palettáját kínálják a látogatóknak. Lüktető metropoliszok, építészeti remekművek, történelmi látnivalók, nyüzsgő kulturális kavalkád – ez mind Németország, mely méltán ejti rabul a magyar utazni szerető közönséget. Nagy népszerűségnek örvendenek a városlátogatások mellett a szabadidőparkok, az UNESCO –világörökség helyszínei, a borvidékek, és a különböző túraútvonalak is.

Erős növekedés a városokban

A nemzetközi vendégeket mágnesként vonzza a városi turizmus. A tavalyi vendégéjszaka-számoknál különösen a több mint 100 ezer lakosú nagyvárosok mutatnak kiemelt, 10 százalék körüli fejlődést: mindenek előtt Hamburg (plusz 16,5 százalék), Berlin (plusz 14,3 százalék) és Frankfurt (plusz 13,7 százalék).

A DIHK-felmérés szerint is jó az üzleti helyzet

Az üzleti hangulat összességében kifejezetten pozitív az úticél Németországban – ezt támasztja alá a Deutsche Industrie- und Handelskammertag (DIHK – Német Ipari és Kereskedelmi Kamara) aktuális szezonális felmérése is. Az adatok szerint a vendéglátóipar üzletileg jó nyarat zárt, a kempingek pedig felzárkóztak, és majdnem elérték a 2003. nyarán felállított eddigi rekordjukat. Az előző évhez képest a szobafoglalási arány egy százalékkal 56,7 százalékra nőtt.

 Fotó: Hamburgi kikötő /copyright DZT

A DZT-ről

A Német Turisztikai Hivatal (DZT) Németország nemzeti idegenforgalmi testülete, székhelye Frankfurt am Mainban található. A DZT a Gazdasági és Technológiai Minisztérium (BMWi) megbízásából képviseli az úticél Németországot, minisztériumi támogatását a német Bundestag egyik határozata alapján kapja. A DZT stratégiákat és termékeket fejleszt és kommunikál, célja, hogy tovább építse a német utazási desztinációk pozitív imázsát, illetve támogassa a németországi turizmust. Ennek érdekében a DZT világszerte 30 külképviselettel rendelkezik. További részletes információt az online sajtóközpontunkban talál: www.germany.travel/presse  


Größere Kartenansicht

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Az Aktivpihenes & Aktiveurlaubszeit webmagazinok támogatják a turisztikai vállalkozásokat sajtóközlemények, hotel-és régióinformációk széleskörű terjesztésével német és magyar nyelven. Minden fontos média, online sajtóportálok és szociális média hírek hozzáférése által a sajtóközlemények és cikkek a legrövidebb időn belül eljutnak a célcsoportokhoz.

A szakértelem és a tapasztalat a partnerek javát szolgálja. A sajtóközleményeket és a tudósításokat helyi mentalitás szerint magyar és német újságírók állítják össze, akiknek a specialitása a turizmus.

 

Vissza » Németország

 

A cikk ajánlása!


Aktív rovatok



Szakmai partnereknek



Hasznos linkek



Iratkozzon fel INGYENES hírlevelünkre:
Név:
E-mail cím:

Adatait bizalmasan kezeljük, más részére nem adjuk át!







All right reserved: www.aktivpihenes.hu | Honlapkészítés - XLS.HU -
Ranking-Hits