Főoldal | Ausztria | Svájc | Németország | Svédcsavar | Sajtó cikkek | Turisztikai cikkek - PR cikkek | Interjúk | Saját Flickr Galéria

A DZT új előrejelzése: 2030-ra lehetséges a több mint 121 millió külföldi vendégéjszaka

 

Budapest, 2014. november 26. – A németországi beutazás a következő években továbbra is erőteljes növekedésnek néz elébe: a következő évtized végéig realista előrejelzésnek minősül a mostani 67,8 millió (2013-as adatok) külföldi vendégéjszaka növekedése 121,5 millióra (kempingek nélkül) – ez pedig majd 80 százalékos növekedésnek felel meg. A Német Turisztikai Hivatal (DZT) november közepén megtartott igazgatási tanácsi különülésén mutatta be az ennek megfelelő előrejelzését, amely különböző verziók mérlegelésén alapszik.

„A DZT különlegesen sikeres munkát végez az úticél Németország nemzetközi marketingjénél. A most elkészített előrejelzéssel a DZT kidolgozott magának egy biztos alapot arra nézve, hogy folyamatosan továbbfejlessze eddigi stratégiáját – magyarázza Klaus Laepple, a DZT igazgatási tanácsának elnöke. – A piackutatási eredmények alátámasztják a DZT irányvonalát, és körvonalazzák a jövőbeli marketingtevékenységekhez szükséges befektetéseket”.

Petra Hedorfer, a DZT igazgatósági elnöke szerint: „Eddigi 2010-es előrejelzésünk az 1995–2009 közötti vendégéjszakaszám-fejlődésből indult ki, és 2020-ra egy 80 milliós lehetséges külföldi vendégéjszaka-volumennel kalkulált. Az elemzőink a 2030-as évre az UNWTO számítási modelljeihez hasonlóan további erőteljes növekedést jeleznek: az évi 3,5 százalékos növekedésre alapozva a németországi beutazás elérheti a 121,5 millió külföldi vendégéjszakát.”

A különböző adatforrások elemzése

Az előrejelzés tartalmazza számos különböző semleges forrás teljesítménymutatóit (Key Performance Indicators – KPI). A Szövetségi Statisztikai Hivatal a „Németországi Turizmus fejlődése 1995–2012 között” adatai az előrejelzés egyharmadát teszik ki, a többi rész ezen kívül az „Európai szállásstaitsztika 2002–2012” adataiból, az UNWTO és a WTTC világturisztikai előrejelzéséből, a küldőpiacok gazdasági fejlődésének analitikájából, illetve a külföldi piacok kereskedelmi repülőforgalmának fejlődéséből áll.

Három előrejelzési modell

Az így kiszámított küldőpiaci előrejelzési számok három modell alapját alkotják: a „low-alacsony” verzió 104 millió külföldi vendégéjszakát mutat 2030-ra, a „high-magas” verzió 134 milliót. A kettő között van az „average-átlagos” verzió 121,5 millió vendégéjszakával, amelyet a DZT az UNWTO számítási módszeréhez hasonlóan előnyben részesít. „Ez a modell erőteljesebb és gyengébb növekedési évek váltakozását feltételezi, így elébe megy a folyamatos növekedési dinamikához kötődő elvárásoknak” – magyarázza Petra Hedorfer.

A nemzetközi turisztikai fejlődés a németországi beutazás alapja

Az elkövetkező években Európa az előre jelzett átlagban 3,3 százalékos növekedési rátájával és kereken 73 százalékos piaci részesedésével 2030-ban is az úticél Németország legfontosabb küldőpiaca marad világviszonylatban. Jelentős növekedés és a piaci rész növekedése várható a nagy potenciállal rendelkező piacokon mint Délkelet-Ázsia, Dél-Amerika, illetve a Közép-Keleten. Az európai küldőpiacok összesen 37,3 millióval több vendégéjszakát generálhatnak – a növekedés minden régióban lehetséges. A tengeren túli piacokon a DZT 16,1 milliós vendégéjszakaszám-növekedést tart reálisnak, ezzel a piaci rész 23,1 százalékról 26,2 százalékra növekedne. Az előrejelzés szerint a legnagyobb fejlődést Kína (plusz 3,2 millió vendégéjszaka), a Golf-öböl arab államai (plusz 2,0 millió vendégéjszaka) és az Amerikai Egyesült Államok (plusz 1,9 százalék) mutathatják, míg a BRIC-államok összesen 10,1 milliós vendégéjszakaszám-növekedést produkálhatnak 2030-ig.

 

A DZT-ről

A Német Turisztikai Hivatal (DZT) Németország nemzeti "turisztikai testülete", székhelye Frankfurt am Main városában van. A Hivatal az úticél Németországot képviseli a Német Gazdasági és Energiaügyi Minisztérium (BMWi) megbízásából. A Hivatalt a német szövetségi parlament (Bundestag) határozata alapján e minisztérium támogatja. A DZT stratégiákat és termékeket dolgoz ki és tesz közzé annak érdekében, hogy a német célállomásokról pozitív imázst alakítson ki külföldön, és előmozdítsa a németországi turizmust. Ehhez világszerte 30 országban tart fenn képviseleti irodát. Bővebb információt erről az online sajtóközpontban olvashat a következő internetes címen: www.germany.travel/presse

Fotó: DZT

 

Vissza » Németország

 

A cikk ajánlása!


Aktív rovatok



Szakmai partnereknek



Hasznos linkek



Iratkozzon fel INGYENES hírlevelünkre:
Név:
E-mail cím:

Adatait bizalmasan kezeljük, más részére nem adjuk át!







All right reserved: www.aktivpihenes.hu | Honlapkészítés - XLS.HU -
Ranking-Hits