Az Input túl fogja élni

Az Input túl fogja élni

Az Input túl fogja élni

 

 

Szerző: Barna Judit

Fotók: aktívpihenés.hu / Okolicsányi Zoltán

 

A Ráday utca „békeidőben” turistazsivajtól és söröskorsók koccintásától hangos, a Kálvin tértől a Boráros térig. Mint tudjuk, ez úgynevezett sétáló utca, csak egy szakaszán jár busz. A gyalogosan érkezők vagy itt laknak, vagy turisták, akik éttermet keresnek. A választék pedig óriási!

De inkább mondjuk múlt időben – volt. Mert manapság csend van, a veszélyhelyzet kihirdetése napján, március 16-án egyik napról a másikra kiürült az utca. Az éttermek bezártak, sétálókat sem látni, csak elvétve, hiszen most a #maradjotthon időszaka van.

Budapest egyik jellegzetes turisztikai és gasztronómiai központjában a vendéglátósoknak, bár konkurensek, alapvetően mégis az összefogás volt a jelszavuk. Az együttműködés helyett ma magányos harcosokká váltak az étterem tulajdonosok – ahogyan Berzsenyi Farkas, a két éve nyílt, hamar népszerűvé vált Input Kitchen & Bar operatív üzletvezetője fogalmaz.

 

 

 

 

A csendesebb téli hónapok után már alig várták a beinduló terasz-szezont, ehelyett márciusban betört a járvány, vele a kijárási korlátozás, no, meg a home office. A környező irodák ebédre áhítozó törzsvendégei hét hete otthonról dolgoznak, így szinte azonnal kiesett a nappali forgalom, az esti szórakozásra vágyó vendégek pedig teljesen elmaradtak.

 

 

 

 

Kling Rita, a cég tulajdonosa, az emberileg ilyenkor teljesen normálisnak mondható kétségbeesés helyett összeült a csapatával: Bacsa Gábor séffel, Berzsenyi Farkas operatív üzletvezetővel és Barna Gábor üzemeltetési vezetővel, és kigondolták a házhozszállítás stratégiáját. Óriási váltás ez egy jól menő, fiatalos, külföldi turistákra alapozott étterem életében, amihez hasonlóra még nem volt példa, de a fő cél az optimális költségek melletti üzemben tartás lett.  Mindenki egy emberként támogatta a tervet, így tovább dolgoznak – ugyan kevesebb munkaórában, és alacsonyabb fizetéssel – de alig csökkentett létszámmal.

 

 

 

 

A kiszállítás közel nem hoz annyi hasznot, amennyi a cég havi kiadása (bérleti díj, közüzemi díjak, munkaerő bére, adók, stb.) azonban az a legfontosabb szempont, hogy megtartsák a helyi szokásos vendégkört, az esti törzsvendégeket és az összeszokott, szakképzett gárdát. Kling Rita bevétel-kiadás számai igen beszédesek. Egyértelmű a nagyságrendi különbség, amit a tulajdonos, a jó idők visszatértének reményében, most hitelből kénytelen fedezni.

 

 

 

 

Ki gondolná, hogy az étel házhozszállítás szektorba nem is olyan egyszerű betörni! Az évtizedek óta ebben az iparágban jól működő, gyökeret vert cégek közé beférkőzni nehéz, de az Input mégis megpróbálta, és sikerrel.

A házhoz szállítás időkorlátja alkalmazkodik a rendeletben előírthoz. A hét minden napján 11.00 órától 22.00 óráig telefonálhatnak a megrendelők, akik az Input honlapjáról ezután átkerülnek egy új, tetszetős, speciálisan megrendelős oldalra.  A levesek, saláták, fő ételek, desszertek választéka között legnépszerűbbek a különleges hamburgerek, négyféle változatban. A Facebook kommentek dicsérik a séf Input Signature Burger-jét, aminek alapját 15 dkg dél-amerikai marhahús pogácsa képezi, cheddar sajt, római saláta, lilahagyma lekvár, paradicsom, csemege uborka, bacon szalonna, mustár, hasábburgonya, cole slaw saláta köríti.

 

 

 

 

Alapvető kérdés most a csomagolás és a higiénia.

Hogyan lehet a normál üzemelésnél szépen dekorált tálakat, elegáns, fine dining beütésű kompozíciókat, úgy becsomagolni, hogy az ételek minősége megmaradjon, ne veszítsen egyik fogás sem az értékéből, 20 perc alatt érje el a célpontot és egyszerűen lehessen melegíteni? A munkatársak mindjárt a telefonáláskor javasolják a megrendelőnek, hogy ne mikróban, hanem inkább wokban, vagy serpenyőben forrósítsák át a fogásokat. A konyhán dolgozók szigorúan betartják az az egészségügyi előírásokat, kétféle minőségű gumikesztyűt, eldobható orvosi-, vagy textilmaszkot viselnek, a csomagolást, a magasabb ár ellenére is igyekeznek környezetbarát dobozokkal, fóliával, papír-, vagy nylonzacskóval megoldani.

 

 

 

 

A kiszállító cégek Budapest belső kerületeire szerződtek, de a vendégeik megtartása miatt az Input saját szállítással oldja meg a távolabbi kerületekből érkező megrendeléseket.

A kiváló csapat ereje mindig a bajban mutatkozik meg leginkább, mindegy, hogy csomagoláshoz, szórólapozáshoz, vagy kiszállításhoz kell a segítség. Most időt lehet szakítani a netán eddig halogatott felújításra, egy igazi nagytakarításra és a jövő újra gondolására. Tervezik, hogy erősítik a marketingtevékenységet, nagyobb hangsúlyt fektetnek a social media jelenlétükre, utcai megállító táblán mutatkoznak meg a lakosság számára és videósorozatot is indítanak.

 

 

 

 

Az Input Kitchen & Barban a kollegák egy emberként támogatják a cégvezető elképzeléseit. A csapat optimistán bízik abban, hogy május második felében kinyithat a Ráday utca és a Biblia utca sarkán kialakított nagy terasz, érkezik a kiéhezett hazai közönség, a repülőjáratok újra indulásával pedig a külföldi turisták is megjelennek.

 

 

 

 

Ha a kollektíva kitanulta az étel házhozszállítás minden trükkjét, praktikáját - mert bizonyára ki fogják- akkor továbbra is bent maradnak majd azok körében, akik sikerrel átvészelik ezeket a nehéz hónapokat.

 

2020-04-28« Vissza
Ez a weboldal cookie-kat használ annak érdekében hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújtsa. További információk