Főoldal | Ausztria | Németország | Svédcsavar | Turisztikai cikkek | Szálláshely | Interjúk | Divat és turizmus | Saját Flickr Galéria

Budapest Borfesztivál


 

            Már 27. éve, hogy szeptember második hétvégéjén sor kerül a budapesti borfesztiválra, és 20. éve a helyszín a budai Várpalota, amelynek udvarain a hazai borászatok színe-java várja kínálatával az érdeklődő közönséget. Persze csatlakoznak sajt- és különleges ételkínálók, már autócsodákat is a belépők elé tárnak és nem maradnak el az igényes kísérőrendezvények – ahogy már beszámoltunk a Balaton régióval foglalkozó Borakadémiáról, de bővültek a kulturális események, koncertek is.

            Mint Zilai Zoltán, a Budapest Borfesztivál igazgatója elmondta, a szakmai programok egy részét tematizálták, ezek tárgya a legdinamikusabban fejlődő hazai borrégió, a Balaton. Ott volt Badacsony, Balatonboglár, a Balaton felvidék, Balatonfüred és Csopak bor és pezsgőkínálata. Láttunk sok jellegzetes balatoni ételt is.

A négy nap újdonsága volt, hogy a hivatalos fizetőeszköz a FestivalPay kártya lett, de az érintés nélküli PayPass bankkártyát is lehetett használni. Népszerű volt a bor kvíz bár, ahol bárki tesztelhette játékos formában a boros tudását, vagy a borpár kóstolás, amelynél a borok szakmai felfedezésére volt lehetőség két hasonló, ám valamiben mégis különböző karakter között. Különleges kiállító, az Autistic Art Alapítvány standján neves magyar pincészetek limitált darabszámú, jótékony célra készített borait lehetett kóstolni. A palackokat autista fiatalok rajzai díszítették.

            A hazai borfogyasztók szokásairól kérdeztem az Ital Magyarország Kft. marketingeseit a fesztiválon. A cég meghatározó helyet foglal el a borpiaci értékesítésben. Mint elmondták, nyáron a rozé a legkedveltebb a vásárlók körében, egyébként a fiatal fogyasztók leginkább az alsó-közép árkategóriában mozgó borokat választják, azonban van már olyan, nem is vékony réteg, amelyik nyitott a magasabb minőség felé. Sőt meghatározott régiót, vagy éppen borászt preferálnak. Az Ital Magyarország több mint 50 hazai, magas minőséget készítő pincészet közel 400 borának képviseletét látja el nemzetközi és hazai láncok, valamint nagykereskedő partnerek felé, de a spanyol Freixenet pezsgő is megtalálható forgalmazott termékeik között, amely igen kedvelt minden formájában. Most ugyancsak slágerek a könnyű fehér borok; már itt a fesztiválon a mindig elsőként friss borával megjelenő soproni Taschner pincészet 2018-as Irsai Olivérje, de kóstolható korai piros Veltelini, és Zöld Olivér is. Kedvelt a Frittmann pincészet 2017-es Generosa bora. A cég fontosnak tartja a fogyasztók ízlését, fejlessze a borfogyasztási kultúrát, ezt a különböző rendezvényekre kitelepülésekkel, a közösségi médiában megjelenéssel, egyes borászatok képviseletével, versenyre nevezésével is elő kívánják segíteni.

A fesztivál élénk érdeklődés mellett tartott, mind a négy nap. Hazai és külföldi vendégek ismerkedhettek az újdonságokkal, és élvezhették a kedvelt, megszokott fajtákat.

Írta: Dr. Hajós Anna

Fotó: aktivpihenes.hu/Okolicsányi Zoltán

Vissza » Főoldal

 



All right reserved: www.aktivpihenes.hu | Honlapkészítés - XLS.HU -
Ranking-Hits
Ez a weboldal cookie-kat használ annak érdekében hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújtsa. További információk