Főoldal | Ausztria | Németország | Svédcsavar | Turisztikai cikkek | Szálláshely | Interjúk | Divat és turizmus | Magyar Portéka | Turisztikai képek- ahol jártunk | Saját Flickr Galéria

2020 fürdőruhái a legjobbaknál

 Fotó: Felina

 

Lassan közelítünk a nyár végéhez, ennek ellenére beszéljünk a fürdőruhákról, mert a forgalmazók, márkaképviseletek számára ez a legmozgalmasabb időszak, ilyenkor mutatják be a 2020-as kollekciót.

Az idei szezon kereslete minden eddiginél nagyobb volt, tudatják a forgalmazók, ezért optimistán, merészen készülnek az előrendeléseikkel a jövő évre. A Felina és az Anita cégeknél jártunk.

A 2020-as kollekciók mintaszériái már az előrendelés folyamatában vannak a nagy gyártóknál szerte a világban. Nézzük meg, hogy gondolkodtak a modellek tervezői, milyen inspirációk mentél tették le a papírra a rajzaikat, hogyan mélyítették még merészebbre a legmerészebb dekoltázsokat is. Lesznek-e új szabásvonalak, rafinált megoldások, lehet-e egy-két vezető divatszínt meghatározni a jövő évre? Gyakoribb igény a vevők részéről az egyszínű, vagy inkább a mintásakat keresik? Lesz-e forradalmi változás a mellformázásoknál, feltaláltak-e új betétet, ami még formásabbá teszi a nők alakját? A fiatal korosztályokra hogyan gondolnak a gyártók, megfogják-e őket valami egészen újjal?  Az idősebbek részére készült-e az ásványi sókat tartalmazó gyógyvizeknek is jól ellenálló, több évig hordható modell? 

A fürdőruha is az alapanyagnál kezdődik. Évről évre új mintákat találnak ki a textiltervezők, miközben a textilvegyészek az anyagok előállításának boszorkánykonyháján korszerű innovációkat, és fejlesztéseket építenek be a termékeikbe. A felhasznált alapanyagokban a különböző szintetikus szálak összetételének arányai módosulnak, hogy minél kényelmesebb és tartósabb végeredmény jöjjön létre.

 

A fürdőruha kényes divatcikk

Minden ruházati termék szezonról-szezonra óriási kínálattal, milliószámra érkezik be a világunkba. A gyártókat hajtja a kényszer, hogy egyre kisebb időközönként friss kollekciókat dobjanak piacra, a kereskedőket pedig feszíti a forgalomnövelés igénye.  Az üzletekben rengeteg divatos, új áru kerül, legyen az télikabát, pulóver, vagy fehérnemű.

A „divat, divatcikk” jelzők a legerősebben talán a fürdőruháknál érvényesülnek, mert a vízpartokon, vagy a fürdőkben használt ruhadarab a legkényesebbek egyike a viselője számára.

Aki fürdőruhát vesz fel, legyen az egyrészes, vagy kétrészes, egy olyan helyzetet teremt, amivel magára vonja, vonhatja a tekinteteket a tengerparton, a strandon, vagy az uszodában. Van, aki szemérmesen felvesz a fürdőruhája fölé egy tunikát, és vannak kihívóan viselkedő bombázók is, akik két kis szexis csíkban feszítve vonják magukra a férfi szempárokat.

Mindezt a sokféle magatartásformát már számtalan pszichológus elemezte, és az adatokat a fürdőruhagyártók használatára bocsájtották. Az alapelvek azonban nem változtak, szép, mutatós fürdőruhát kedvel a világon minden nő, és meg kell felelni a vevők elvárásainak, annak, aki erre a piacra lép.

Megnéztünk két patinás fehérnemű és fürdőruha márkát, amelyek az ezernyolcszázas évek végén léptek erre a piacra Németországban, hogyan készülnek a 2020 szezonra?

 

A Felinánál szeminárium

Mesterházy Cecilia, Kelet európai értékesítési vezető olyan a módszert választott a kollégáival együtt, amelyben a kiskereskedőiknek egy egész napos, közös szeminárium keretében átfogóan bemutatták a Felina 2020 fehérnemű és fürdőruha újdonságait.

A kereskedők az ország minden pontjáról érkeztek Egertől, Hajdúszoboszlóig, Érdtől, Zalaegerszegig, természetesen a budapestiek is jelen voltak és új kereskedők is érdeklődtek.

Az utóbbiak számára Cecilia átismételte az 1885-ben alapított cég történetét, amely fűzőkészítéssel és 10 fővel indult Bad Rappenauban. Öt év múlva átköltöztek Mannheimbe, ami azóta is a vállalat központja. Az egyre gyakoribb női megmozdulások és az ugrásszerűen megnövekedett női dolgozók számának köszönhetően - az első világháború idején- a fűző kiment a divatból, helyette elasztikus harisnyatartót kezdtek használni.

 

  Fotó: Felina

 

1922-ben a Felina nevű kényelmes trikó-melltartó a cég sikerterméke lesz, azért felvették a Felina nevet. A következő 50 évben megjelenik a nylon, és a Lycra, feltalálják a bikinit és a melltartó véglegesen legyőzi a fűzőt. A világon versenyfutásba kezdenek a fehérnemű gyártók, számtalan újdonsággal keresik a nők kegyeit, így az elasztikus pánttal készült melltartó, a csípőszorító és a harisnyanadrág lesz a keresett termék.

A kétezetízes években a Felinánál a tulajdonos váltások többször megváltoztatták a stratégiát, de a 2017-ben belépett European Lingerie Group stabil koncepciója új, hosszú távú irányt mutatott.

 

Fotó: Felina

 

Újra van fürdőruha

Egy évtized kihagyás után visszaállították a fürdőruha gyártást 2018-ban! Az idei, kísérleti év sikeres forgalma már látható, ezért a tapasztalatok birtokában 2020-ra a kollekciót a tervezők kiegészítették. A bevált szabászati megoldásokat megtartották, például az egyrészeseknél a fél oldalon hajtásos, húzott fürdőruha kiváló alakformáló funkciói miatt ismét a 2020 egyik alapmodellje. A levehető pántos nagy sláger, ezért a modell csak mintájában hoz újat, a bikiniknél és tankiniknél a magasan záródó és az oldalt szalaggal összehúzható fazonoknál továbbra is jó kereslet várható.

 

 Fotó: Felina

 

 Molnár Krisztina értékesítési előadó segítségével a kereskedők jól eligazodtak a Basic Line, Classik Shape, Riviera Flower, Hidden Animal, Wild Leo, Lucky Dots, Sommer Paisley, Beach Orchid, Wild Ocean szebbnél-szebb mintáinak láttán. A modellcsaládokban bikini melltartók, és nadrágok, tankini felsők, többféle szabású egyrészesek szerepelnek, így a kereskedők maximális biztonsággal összeválogathatták a vevőkörük ismeretében a rendelésüket. A szemináriumon résztvevők manökenen láthatták egymás után a 9 modellcsaládot és a kiegészítő tunikákat, amelyek feldobják a fürdőruha kínálatot, ezért többen rendelnek majd belőlük.

 

 Fotó: Felina

 

A Felina fehérnemű és fürdőruha gyártása túlnyomórészt Magyarországon történik komoly minőségi ellenőrzéssel. A cég nagy foglalkoztató Békés megyében, Szeghalmon, állandó továbbképzésekkel tanítják be a varrónőket, és a szabászati dolgozókat az új modellek készítésére. A fejlesztési folyamat során elsődleges a szempont a viselési kényelem, a funkcionalitás és a minőség. Valóságos személyek tesztelik a modelleket, és mosási próbákon is megtapasztalják a hordhatósági, tartóssági paramétereket, így tökéletesítik a termékeket.

 

Új elem a három márka: a fehérnemű Felina és a Conturelle, valamint a Felina Swimwear fürdőruha termékcsoport logoinak szétválasztása más rajzolatokkal.

 

  Fotó: Felina

 

 

Az Anitánál előrendelés

1886-ban jár a világ, amikor a német gazdaság virágzott, az embereknek több pénzük lett és elvárták a ruházati termékek választékának bővülését. Így volt ez a fellendülőben lévő szabadidő ruházatban is. A fürdőruhák tervezésére és gyártására ekkor már több cég vállalkozott, így kapcsolódott be az iparágba Ernst Max Helbig, amikor megalapította az Anita márkát Drezdában. A cég a harisnyatartó és a speciális orvosi termékek készítésére indult, de a tulajdonos hamarosan kiterjesztette a portfóliót fűzőre, melltartóra és sérvkötőre.  Az ezt követő években az Anita a német piacon meghatározó lett, 300 varrónőt foglalkoztatott. A háború sok kárt tett a vállalatban, megsemmisültek a drezdai gyárak, majd Brannenburgban, egy régi sörgyárban újra indult az Anita termelése megmentett gépekkel és szabásmintákkal, az alapító lánya vezetésével. 1960-as évektől kezdve dr. Christine Weber-Unger kitűnő érzékkel ígéretes új piaci réseket talált. Felismerte a fehérnemű és a fürdőruha új szerepét, és elkezdte a terhességnél és szoptatásnál praktikus modelljeinek kidolgozását, valamint a nőknek a mastectomia utáni termékek fejlesztését.

 

  Fotó: Anita

 

Napjainkra az Anita nagy hírnevet szerzett a high-end, felsőkategóriás, magas minőségű fehérnemű és fürdőruha vonalon az öt termékcsaláddal: Rosa Faia, Anita since 1886, Maternity, Care és az Active. Folyamatos termékfejlesztéssel nők különböző élethelyzeteire keresnek megoldásokat, a sportra, az anyaságra és a rendkívüli helyzetre, amibe egy nő a mastectomia után kerül.

 

 Fotó: Anita

 

Választ a tapasztalt kereskedő

Kozma Gyöngyi és Szegedi Ágnes, az Anita területi képviselői és Robert Lysek, ügyvezető igazgató az Aquaworld Resort szállodában fogadta a kereskedőket. Az előrendelést testközelből a gyakorlatban láthattuk, mert a megbeszélt időre érkezett Városi Zsolt, az Ipanema Praia cég tulajdonosa. Üzletei frekventált helyeken, a Nagykörúton és a Sugár Üzletházban vannak, amelyben még az idei kollekcióból is válogathatnak az év második felében nyaralni indulók, vagy a téli fürdőhelyeket preferálók. Azonban a júliusi előrendelés fontos állomás ahhoz, hogy a jövő évben a vásárló megtalálja a 2020-as új kollekcióból a megfelelőt.

Zsolt tapasztalt kereskedő, a válogatása tudatos is és ösztönös is egyben, de sok éve még nem fogott egyszer sem mellé. Hét prémium kategóriás fürdőruha márkát tart, ismeri a törzsvevői érdeklődését, és számukra - no, meg az újakra is gondolva- választja ki a dzsungel, a mexikói, tropic, és malibu ihletésű egyrészeseket. A trópusi színek és motívumok kedvelői a Wild Paradise, Peacock Bay és a Touch of Leopard családok közül vásárolhatnak. A ragyogó színű élénk pávatoll nyomatok kékben és zöldben, illetve különböző állati és virágminták keveréke biztos találat lesz. A modellek beépített, rejtett merevítője szép tartást biztosít.

 

  Fotó: Anita

 

Az élénk színek jellemzőek az Art Affair stílusra, ebből Zsolt a merész egyszínű sárgát kísérletként kéri, lesz rá vevő, éppúgy, mint a Blue Dreaming családból a divatos python mintára. A Krabi nevű magasan záródó, fekete úszó a dizájnos, necces megoldásával is bekerül a rendelés táblázatba. Tudja, hogy vinni fogják az amatőr úszók.

Minden modellből kér egy-egy C, vagy D kosárméretet az egész szortimentre, 38-44-ig, vagy 46-ig. Az egyszínű fekete sem maradhat ki, mert az egyik legkeresettebb az üzleteiben. Legtöbb vásárlója jövőre is a bevált szín- és formavilág felé hajlik majd, ezért biztonságra törekedve válogat ki ezekből kb. 120 darabot.

Bikiniben keresettek a push-up modellek, ezekből a 36-ostól 42-ig B kosárméretben és másik modellből F kosárban rendel.

A választékában minden évben tart bikini-mixet, vagyis melltartót, magas állású és short szabású nadrágot is, melyekből a vevő akár mind a három darabot is megveheti. A protézistartó zsebbel ellátott modellek közül is választ néhányat, ahogy évek óta teszi, mert izgalmas, érdekes fazonokat talál köztük.

 

  Fotó: Anita

 

Gyöngyi felhívja Zsolt a figyelmét arra, hogy a Rosa Faia kollekció minden egyes eleme –felső és alsó részek - variálhatóak egymással, mert az árnyalatok tökéletesen megegyeznek, valamint 9 különböző fazonú fekete alsót egészen 52-es méretig rendelhet.

Az Anita újdonsága lesz az Eco Rosa, az újrahasznosított műanyag hulladékból készült modellcsalád, mert a cégnek fontos célkitűzése a környezet tudatos tervezés és gyártás.

Az első szállítás egyes modellek esetében 2019 szeptemberétől várható, utánrendelés az All Season Basics családnál 2020 júniusig folyamatosan lehetséges.

Írta: Barna Judit

Fotók: Felina, Anita

Vissza » Főoldal

 



All right reserved: www.aktivpihenes.hu | Honlapkészítés - XLS.HU -
Ranking-Hits
Ez a weboldal cookie-kat használ annak érdekében hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújtsa. További információk