Főoldal | Ausztria | Svájc | Németország | Svédcsavar | Sajtó cikkek | Turisztikai cikkek - PR cikkek | Interjúk | Saját Flickr Galéria

Őszi kerékpártúra a Fertő tóra

Fertő tó, az ország egyik népszerű kiránduló célpontja.

Sok színű, vadregényes táj. Az UNESCO 2001-ben a

Világörökség részének nyilvánította.

Két keréken, a tavat körülvevő kerékpárúton

haladva mutatom be a környéket.

Fertő tó Európa ötödik legnagyobb tava. A tó területének háromnegyede Ausztriához tartozik.  Kontinentális síkvidéki sós tó,- a balatoni sótartalom harmincháromszorosa. Növény- és állatvilága is egyedülállóan gazdag.

Ez a kicsit késői időpont lett optimális mindnyájunk részére.  Csak azért  izgultunk, hogy az eddigi esőzések, hűvös idők, kicsit kellemesebbé váljanak, annak ellenére, hogy az ősz  látható jeleit mindenhol megtapasztaltuk.

Kiinduló pontnak Fertődöt választottuk, itt  szálltunk fel a kerékpárokra. Az idő gyönyörű, szikrázóan szép napsütés, felhőnek nyoma sincs az égen. Reménykedtünk abban, hogy  a három nap alatt mindig így lesz.

Fertőhomok, Fertődoboz között az úton a vízisiklókkal versenyeztünk,- melyikünk kerüli ki gyorsabban, ügyesebben a másikat, no meg a pici békák serege tette óvatosabbá az utunkat. A levegőből olyan bódító illatok terjengtek, mintha nem is az ősz, hanem a tavasz közeledne. Azután Balfnál megálltunk a híres savanyú  gyógyforrásból telemerítettük edényeinket. Az út kellemes, néha-néha emelkedik, de a táj csodaszép. Körülöttünk a rendbe szedett  szőlőtőkék szőlővel terhelt sokasága az egyik oldal, másik oldal sejteti a tó, a nádas, a láp közelségét.

Balfot elhagyva Fertőrákos felé indultunk. A Fertőrákos és Fertőmeggyes közötti kerékpárút mellett találjuk a Mithras-szentélyt. A Mithras-szentélyek (perzsa napistenség) a II-IV században élték világkorukat, főleg a Római Birodalom nyugati tartományaiban. A szentélyek földalatti, barlangszerű kialakítása egyedi. Hasonló szentélyekből nagyon kevés maradt fent, ezért a fertőrákosi szentély az ország egyik legjelentősebb római kori emléke.

A római kor óta Fertőrákoson bányászták a híres lajtamészkövet, soproni, bécsi épületeknél is felhasználták az itt kitermelt követ.

Az út kicsikét emelkedős, azután szinte begurulunk a csak gyalogos, és kerékpárforgalomra kijelölt határátkelőhelyre Fertőmeggyesbe (Mörbisch). A kerékpárút két ágon is fut. Mi a szőlők között a dombra értünk ki,-  és nem az egyenesebb tó felőli oldalon haladtunk. A gazdasági úton a forgalmat a szőlősgazdák autói és traktorai bonyolították, kerékpárossal alig-alig találkoztunk.

Rust,- reneszánsz és barokk hangulatú házai szép látványt nyújtottak a napsütésben. Legtöbbjük  XVI. században épült árkádsoros udvarokkal, kőszegélyes ablakokkal. A Fischerkirchen (Halász templom) a város legrégibb román stílusú  műemléke a XII. században épült.

Oggau  felé vesszük utunkat. Itt látványra nem lehet számítani, mert a kerékpár út ezen szakasza kerül legmesszebbre a tótól. Kicsit sietnünk kell, mert a szállásunk Eisenstadtban (Kismarton) van, és még a sötétedés előtt szeretnénk eljutni oda.

Eisenstadt ma Burgenland tartományi fővárosa. A város egykoron az Esterházy-hercegek rezidenciája volt.  Kismarton-Váralja a kastélyt és környékét, valamint a kastély előtti nagy teret foglalja magába.

Impozáns , nagy négyszöget képező kétemeletes épület, főhomlokzatán a magyar vezérek márvány mellszobrával. Eredetileg a gótikus várat alakították át és bővítették az Esterházyak.  A Fetrődön élő Esterházy „Fényes” Miklós halálával nőtt meg ismét Kismarton jelentősége.   Joseph Haydn az Esterházyak udvari zenekarának vezetője, ideérkezése után európai zenekultúra egyik központjává tette a várost.

A Ferences templom és kolostor nyughelye az Esterházy családnak. Itt született és itt halt meg Esterházy Pál, Magyarország nádora.

Többek között itt született Eötvös Pál író, és  Markó Ferenc festőművész, Markó Károly fia, és itteni családból származott Semmelweis Ignác orvos.

Donnerkirchen már 700 évvel ezelőtt oklevelekben szerepelt Csákány néven. A főúton található az ún. Vincellér udvar,- négyszárnyú, kétszintes tornyos kastély.

Purbach felé aszfaltozott gazdasági úton haladunk tovább. Breitenbrunnál kikerekezünk a kikötőig. Az úton magaslesről csodálhatjuk a nádassal körülvett tavat.

A következő pihenőnket Neusiedel am See-nél tettük meg. A helység a római korig folyamatosan lakott település. Később a tatárok és a  törökök elpusztították. 1665-ben a Széchenyi család birtokába került.

Az idő hűvösebbre fordult, sietnünk kellett, hiszen A Nemzeti Park  ezen a szakaszán  murvás föld úton kellett mennünk. A táj már lényegtelenné vált.  Az eső is cseperegni, esni  kezdett. Sötétben értünk be Podersdorf településre,- innen már a szállásunk Frauenkirchen  közelinek tűnt. Az idő  nem volt kegyes hozzánk: esett, esett , folyamatosan esett.

Másnap reggeli indulásunkat az erős szélvihar próbára tette, de legalább az eső nem esett. Visszamentünk a Podersdorfi kikötőig, ahol a szélvihar ellenére a kikötő nyüzsgő életet élt, a hullámzó vizet számtalan vitorlás,   szörfös, kiteboard-os  „lovagolta meg”.

Hogyan tovább ? A szél alig csendesült. Úgy döntöttünk, hogy folytatjuk ezt az utolsó  20-25 km-es szakaszt, nem figyelve semmire, csak a végcélt mihamarabb érjük el: vissza a kiinduló pontra Fertődre.

Az egész Fertő tavat - jobb időben-,  kényelmesen 3 nap alatt körbe lehet kerekezni.  A hideg, hűvös idő ellenére  sok élményben volt részünk. A táj szép, hangulatos a környezet, a terep csak néhol emelkedik. Aki kedvet érez a tekeréshez pattanjon két kerékre és irány a Fertő tó !

- szöveg és  kép: Magyar Éva -

Größere Kartenansicht

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Az Aktivpihenes & Aktiveurlaubszeit webmagazinok támogatják a turisztikai vállalkozásokat sajtóközlemények, hotel-és régióinformációk széleskörű terjesztésével német és magyar nyelven. Minden fontos média, online sajtóportálok és szociális média hírek hozzáférése által a sajtóközlemények és cikkek a legrövidebb időn belül eljutnak a célcsoportokhoz.

A szakértelem és a tapasztalat a partnerek javát szolgálja. A sajtóközleményeket és a tudósításokat helyi mentalitás szerint magyar és német újságírók állítják össze, akiknek a specialitása a turizmus.

Vissza » Turisztikai cikkek - PR cikkek

A cikk ajánlása!

Aktív rovatok

Szakmai partnereknek

Hasznos linkek

Iratkozzon fel INGYENES hírlevelünkre:
Név:
E-mail cím:

Adatait bizalmasan kezeljük, más részére nem adjuk át!